  • 1. Data: 2006-10-18 10:32:41
    Temat: podatek od czynności cywilno-prawnych
    Od: krzysztof<d...@i...pl>

    kupiłem samochód ciężarowy, zrejestrowałem umowę, po czym okazało się,że
    właścicielem samochodu jest nie ta osoba tylko jej syn. Napisaliśmy więc nową
    umową i US żąda ode mnie kolejnej opłaty za ten sam samochód, twierdząć, że jest
    to nowa umowa plus odsetki za zwłokę. Pisałem podanie o korektę i umorzenie
    opłaty tej kolejnej opłaty, ale bez rezultatu. nikt w tut. US nie potrafi podjąć
    decyzji i żeby w US zagrało mam zapłacić i już.A przecież w każdym sklepie można
    zrobić korektę do faktury czy to nie dotyczy też fiskusa?
    Podobno urzędniczka szukała przepisów jak to potraktować, ale nie znalazła nic w
    internecie!!!!Proszę o wskazówki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-10-18 12:31:52
    Temat: Re: podatek od czynno?ci cywilno-prawnych
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-10-2006 o 12:32:41 <"krzysztof<domixbytow"@interia.pl>> napisał(a):

> [...]
    > zrobić korektę do faktury czy to nie dotyczy też fiskusa?
    > Podobno urzędniczka szukała przepisów jak to potraktować, ale nie

    Piszę z głowy:
    PCC jest zdaje się od umowy więc US ma rację.
    Tyle że ta pierwsza umowa jest nieskuteczna więc owinieneś móc odzyskać
    zapłacony podatek(bo PCC chyba też nie może być pobrany od prawnie
    nieskutecznych umów).

  • 3. Data: 2006-10-18 20:55:48
    Temat: Re: podatek od czynności cywilno-prawnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Oct 2006, krzysztof wrote:

    > A przecież w każdym sklepie można
    > zrobić korektę do faktury czy to nie dotyczy też fiskusa?

    Korekta przy zmianie strony z jednej istniejacej na inna istniejaca
    (znaczy nie wskutek literówki w nazwisku, a podania niewłasciwej osoby)
    IMO też powinna być zrobiona jako osobna "korekta do zera" i wystawienie
    NOWEJ faktury.
    Różnica taka, że podatki "od faktur" rozlicza się RAZEM więc to co się
    rozliczy samo się odejmie i trzeba zapłacić do US kwotę X - X + X, razem
    jeden raz X zł. Obraca się papierkami (3 szt) ale podatek jest raz.
    PCC rozlicza się *od transakcji* - za wyjatkiem przypadku że rozlicza go
    firma (przy *zakupie*) - wskutek czego IMO wynik "najpierw zapłacić dwa
    razy a potem raz odzyskać" niestety jest uzasadniony.
    Pretensje poproszę nie do mnie :>
    IMO US *również* nie jest winny. Jak to okresla Konstytucja to "naród"
    wybiera Sejm - i wybrał sobie taki, który głosował "za" - żeby było tak
    jak jest. Więc tak jest. A jesli tak - to jest urzędnik nie może zrobić
    inaczej, bo w najlżejszym przypadku dostanie naganę a w najcięższym
    pójdzie siedzieć :]
    To tak przezornie - dlatego że zaczałes na US narzekać ;)

    pzdr, Gotfryd