  • 1. Data: 2006-05-12 07:57:35
    Temat: podatek od działu spadku
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)Jest 3 spadkobierców i postanowienie sądu o nabyciu po 1/3 masy
    spadkowej dla każdego z nich.W skład masy wchodzi połowa domu i mieszkanie
    własnościowe hipoteczne.Na dzień dzisiejszy zainteresowani chcą
    przeprowadzić sprawę o dział ł spadku,tak by przporządkować wzajemnie sobie
    zgodnie z testamentem,czyli jedno z nich dostanie mieszkanie ,a dwóch
    pozostałych połowę domu.Nkit od nikogo nie chce spłat ani dopłat w
    gotówce,mimo,że są rózne powierzchnie i rózne wartości nieruchomości.Moje
    pytanie brzmi,czy taka operacja jest również opodatkowana?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-05-12 09:29:23
    Temat: Re: podatek od działu spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 May 2006, brzoskwiinia wrote:

> [...]
    > gotówce,mimo,że są rózne powierzchnie i rózne wartości nieruchomości.Moje
    > pytanie brzmi,czy taka operacja jest również opodatkowana?

    IMHO ów dział sprowadza się do czynności nazywanej "zniesieniem
    współwłasności", które podlega pod PCC tylko o tyle o ile występują
    dopłaty:
    +++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    [...]
    f) umowy o dział spadku oraz umowy o zniesienie współwłasności
    - w części dotyczącej spłat lub dopłat,
    [...]

    Skoro dopłat nie ma to na mój rozum podatku być nie powinno.
    Ale ja podatkologiem nie jestem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)