  • 1. Data: 2006-05-15 20:31:52
    Temat: podatek od najmu mieszkania a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Bartlomiej Herodecki" <i...@h...pl>

    Witam

    Czy odsetki od kredytu hipotecznego na zakupu mieszkania (uzywanego) mogą
    byc zaliczone jako koszt uzyskania przychodu w przypadku wynajmu tegoz
    mieszkania ?

    dziekuje
    Bartek

  • 2. Data: 2006-05-17 10:50:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, Bartlomiej Herodecki wrote:

    > Czy odsetki od kredytu hipotecznego na zakupu mieszkania (uzywanego) mogą
    > byc zaliczone jako koszt uzyskania przychodu w przypadku wynajmu tegoz
    > mieszkania ?

    ...skoro cisza to ja standardowo sprowokuję: "a dlaczego by nie" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-17 11:50:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...skoro cisza to ja standardowo sprowokuję: "a dlaczego by nie" ?

    Trzeba tylko umieć przekonująco uzasadnić (*), że mieszkanie zostało
    kupione po to żeby je wynajmować.
    Jak mój szanowny przedpiśca często zauważa - kosztu uzyskania przychodu
    trzeba ponieść "w celu" uzyskania dochodu :)

    Jak kupiliśmy sobie, pomieszkaliśmy trochę i teraz chcemy wynająć to
    kredy na zakup tego mieszkania nie był zaciągnięty "w celu" osiągnięcia
    przychodu a miał na celu realizacje naszych osobistych potrzeb
    mieszkaniowych.

    (*) umiejętność przydatna w prowadzeniu działalności i rozliczeniach
    podatkowych w ogóle - połowa problemu z kwalifikacją kosztów to kwestia
    przekonującego uzasadnienia :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-17 20:06:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 May 2006, Maddy wrote:

> [...]
    > Jak mój szanowny przedpiśca często zauważa - kosztu uzyskania przychodu
    > trzeba ponieść "w celu" uzyskania dochodu :)

    A wiesz, czasem oberwanie po głowie własnym argumentem przekonuje
    że miewa się klapki na oczach ;)
    Ale odsetek zapłaconych wcześniej (i doliczonych do WP amortyzacji)
    oraz innych wydatków (wpis do KW...) chyba nie da się podważyć w ten sposób?
    (ani inny!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)