  • Data: 2008-10-10 00:10:11
    Temat: podatek od spadków
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Spadki są zwolnione z podatków w całości pod warunkiem że w terminie
    *miesiąca* od dnia
    uprawomocnienia się postanowienia sądu stwierdzającego nabycie spadku
    zgłosi się jego
    nabycie w US. Ja niestety w tym terminie się nie zmieściłem. W
    związku z tym pytania:
    - Czy jest jakaś szansa, żeby tego podatku zgodnie z prawem nie
    zapłacić?
    - Podobno trwają pracę nad nowelizacją ustawy o podatku od spadku i
    darowizn. Podobno
    nowelizacja ma przedłużyć termin z 1 miesiąca do 6 miesięcy. Ja bym
    sie na te 6 miesięcy
    łapał. Kiedy sejm planuje jej przyjęcie/odrzucenie? Czy taka
    nowelizacja obowiązuje od razu
    po przyjęciu?
    - Czy możliwe jest np. uzyskanie kolejnego postanowienia o nabyciu
    spadku np. tym razem
    od notariusza i posłużenie się nim w US. To teoretyczne pytanie bo
    nawet jeśli dałoby się
    uzyskać 2 postanowienia z różną datą to i tak nie zamierzam próbować
    z takiej opcji korzystać.

    Pawel