  • 1. Data: 2005-01-11 14:10:33
    Temat: podatek od spadku
    Od: Pablos<m...@p...onet.pl>

    Od momentu nabycia praw do spadku po obu rodzicach minęlo juz 5 lat, skarbowy
    odezwal sie sam domagajac sie zaplaty podatku po ojcu,ale zaniedbal sprawe, bo
    zapadla cisza na ponad 4 lata.a w 2005 roku minelo juz 5 lat. Wydal decyzje do
    zaplaty jeszcze w 2004 roku, ale zostala doreczona dopiero w 2005 roku,czyli po
    5 latach.
    Po matce nie zlozylem deklaracji w US w terminie miesiecznym i minelo w 2005
    roku juz 5 lat od momentu nabycia praw do spadku.
    Czy US moze mnie scigac, w tych sprawach, czy tez ulegly juz przedawnieniu? Czy
    w momence sprzedazy nieruchomosci bede obciazony podatkiem dochodowym, chociaz
    nabylem nieruchomosci na drodze spadku, ale faktycznie nie zaplacilem podatku od
    spadku?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-12 00:13:26
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, Pablos wrote:

    >+ Od momentu nabycia praw do spadku po obu rodzicach minęlo juz 5 lat

    Podaj konkretne lata zdarzeń - my nie wiemy JAK ty liczysz lata
    i OD CZEGO.

> [...]
    >+ zaplaty jeszcze w 2004 roku, ale zostala doreczona dopiero w 2005 roku,czyli po

    Dodatkowo IMHO może w grę wchodzić "wszęcie postępowania" - a to zawiesza
    (przerywa ? - nie pamiętam) bieg przedawnienia, AFAIR...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)