  • 21. Data: 2004-06-09 17:57:21
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:ca6k74$q7p$1@inews.gazeta.pl...
    > WSm <w...@s...pl> napisał(a):
    [...]
    > jak kiedyś US zapyta i dowie się że jestes twórcą, może uznac że
    prowadzisz
    > nielegalną działalnośc gospodarczą... przyłoży podatek obrotowy...
    > poinformuje dział podatku VAT(o ile to pod VAT podlega..) i nawet ZUS... a
    > wtedy rączki do bozi..;-P
    Wróciliśmy do początku. US dokładnie wie, kto jest twórcą - jest to
    wyszczególnione w umowie sprzedaży oraz w opisie transakcji na formularzu
    PCC. Cóż - widać teoria mija się z praktyką, jak zwykle.
    WSm

  • 22. Data: 2004-06-09 18:06:54
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wróciliśmy do początku. US dokładnie wie, kto jest twórcą - jest to
    > wyszczególnione w umowie sprzedaży oraz w opisie transakcji na formularzu
    > PCC.

    mylisz isę, wie dział podatku od czynności cywilnoprawnych, nie wie dział
    podatku dochodowego...

  • 23. Data: 2004-06-09 22:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, WSm wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >+ > WSm, możesz podać z którego artykułu wynikać miałoby zwolnienie
    >+ > z "dochodowego" ?
    >+ Jak wyżej napisałem - nie dociekam tego.

    Przyjąłem. Nie przyjąłem żeby to było prawidłowo :)
    [...]
    >+ A tak przy okazji, skoro tak dociekamy szczegułów w prawie - wpadło mi na
    >+ myśl jadąc ulicą, że skoro przepisy ustaw podatkowej pozwalają traktować
    >+ samochody z kratką jako ciężarówki,

    A nie nie. "Prawidłowe" ciężarówki w postaci samochodów wygladających
    jak osobowe z kratką (o czym niżej) trzeba oddzielić od "nieprawidłowych",
    które były uznawana ze ciężarówki na mocy wpisu do dowodu rejestracyjnego
    (a nie homologacji). To raz.
    Zresztą... chyba restrykcje "pozapodatkowe" dotyczyły *obu* rodzajów
    "ciężarowości" ;) (a na dziś to z podatkami nie ma już TAK dobrze !)

    >+ to dlaczego nie podlegają one, jako
    >+ takie, przepisom prawa o ruchu drogowym (w zakresie wyprzedzania, parkowania
    >+ np. na chodnikach, wjazdu na teren itd)?

    Podlegają, podlegają. Jak zatrudnisz googla to bez trudu znajdziesz
    posty "ciężarówkowiczów" którzy raban podnosili że np. celnicy
    kazali im jechać do kolejki z TIRami :), a że na ogół nie mieli
    "towarów łatwo psujących się"... ;>
    A co do parkowania na chodnikach oraz "zakresu wyprzedzania" to
    jakby ci powiedzieć... musisz sobie korepetycje z PoRD sprawić,
    bo zarówno znak B-26 jak i przepisu dotyczące parkowania mają
    w opisach taki malutki dopisek: "dopuszczalnej masie całkowitej
    przekraczającej 3,5 t" ;) !

    >+ Ale to już zapewne NTG ...

    A może za takie małe NTG nas nie zagryzą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 24. Data: 2004-06-11 06:09:57
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    [...]
    Pozwolę sobie jednak wrócić do meritum dyskusji. Przeczytałem komplet
    wypowiedzi na temat i żadnej jasnej konkluzji nie znalazłem. Może ktoś by
    zechciał zreasumować, na podstawie jakiego rodzaju umowy i jak opodatkowanej
    (PCC, VAT, pod. doch.) dokonać sprzedaży _gotowego_, _isniejącego_ dzieła:
    1. osobie nie wykonującej DG - dla własnych celów (np. dekoracyjnych)
    2. osobie wykonujacej DG
    a. dla własnych celów (dekoracyjnych)
    b. do dalszego wykorzystania (w postaci rozpowszechniania "wizerunku" - np.
    jako ilustracja w materiałach reklamowych firmy).
    Celowo nie stosuję tu wyrażeń ustawowych typu "przejście autorskich praw
    majątkowych", "udzielenie licencji", aby przedstawić założenia wstępne z
    "oczyszczonym przedpolem".
    Zakładam, że znana jest nam definicja umowy o dzieło i taka umowa nie ma tu
    zastosowania ze względów oczywistych - dzieło jest zakupione w gotowej
    postaci z zasobów twórcy, a _nie jest zamawiane_ do wykonania.
    Dla zawężenia problemu moje pytanie dotyczy dzieł plastycznych.
    WSm