  • 111. Data: 2015-12-08 14:57:26
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n3n4vt$gf5$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-12-02 o 14:23, J.F. pisze:

    >"Przeżyliśmy" to pojęcie względne. Społeczeństwo, w którym większość
    >nie
    >dożywa dorosłości jest jednak nam trochę obce.

    Owszem, ale akurat wlosnica raczej nie ma z tym nic wspolnego.

    Czytalem statystyki z 1850 - 1/3 ginela w wieku 0-1 lat, czyli
    niemowlaki.
    1/6 w wieku 1-6 lat. To juz razem polowa.

    Potem dzieci nabieraly odpornosci i z tej drugiej polowy wiekszosc
    dozywala 18 lat. A nawet 30.
    A pozniej smiertelnosc byla w miare umiarkowana - jedni gineli mlodo,
    inni dozywali 80.

    Czyli po prostu choroby i brak lekow oraz wlasciwej opieki medycznej,
    tudziez wypadki przy pracy.
    A wydawaloby sie, ze z powodu braku weterynarzy to wszystkie swinie
    powinny byc zarazone wlosnica i wszyscy ludzie tez.

    P.S. Zydzi nie jedza wieprzowiny ... jakby ktos odszukal statystyki
    tej wlosnicy wsrod zydow i katolikow.

    PPS. A zagrozenie jest - znajomy mysliwy upolowal dzika, wezwal
    weterynarza ... wlosnica.
    I w tym momencie zrobil sie problem - bo to odpad niebezpieczny, ktory
    musi byc utylizowany przez uprawniona firme, do ktorej musi dojechac
    specjalnym transportem ... a za wszystko on placi :-(

    J.

  • 112. Data: 2015-12-09 23:42:54
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Dec 2015, Kviat wrote:

    > Oraz o skutkach w przyszłości, jakie w tej chwili do głowy nam nie przychodzą.

    A, z tym argumentem nie dyskutuję :)

    Głównie podważałem argumentację którą wysuwałeś na temat *przeszłych*,
    konkretnych problemów, które dziś już problemami nie są.

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2015-12-09 23:45:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 23:42, G.S. pisze:

    Po raz drugi protestuję! Żądam powrotu Gotfryda Smolika Newsa w nicku!

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2015-12-09 23:48:33
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > ,,Com napisał, tom napisał! [foch]" (c) Poncjusz Piłat. 33r

    Ale on miał rację, a Tobie jej odmawiam ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 115. Data: 2015-12-10 00:02:24
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    [...USA...]

    > Czyli da się jednak bez VAT :-P

    Ależ oczywiście.
    I finansowo jest korzystniejsze dla obywatela, żeby
    przypomnieć sławne "wprowadzenie VAT okazało się sukcesem
    budżetowym" (już nie pamiętam kto wtedy był ministrem
    finansów w .pl).

    W państwie w którym "obywatelu radź sobie sam" dopiero
    podejmowane są jakieś mniej udolne próby zorganizowania
    "społecznej opieki zdrowotnej" i do emerytur dopłat nie
    ma (z braku emerytur) jest to jakby łatwiejsze.

    Problemem "potrzeby VAT" są "potrzeby budżetowe",
    niestety.
    Dla jasności, VAT może być "rozsądnym obciążeniem",
    żeby przypomnieć 3% (nie ma błędu) stawkę w Japonii,
    wcale nie *aż tak* dawno.
    Ale potem było coś tam, potem Fukushima, potem coś
    jeszcze i powoli "doszlusowują".

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2015-12-10 09:21:16
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Dec 2015, Liwiusz wrote:

    > W dniu 2015-12-09 o 23:42, G.S. pisze:
    >
    > Po raz drugi protestuję! Żądam powrotu Gotfryda Smolika Newsa w nicku!

    :)
    Został na starej partycji, a na tej na razie cięgi zbieram za
    konfigurację ;)

    pzdr, Gotfryd