  • 21. Data: 2010-03-02 10:06:32
    Temat: Re: DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2010 o 10:36:10 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > To chyba się nie zrozumieliśmy. Ile płacić, to będziesz wiedział-
    > zapytaj choćby tutaj, to Ci ktos powie.
    >
    > Wg mnie przepisy mówią.
    (...)

    > Ja tak rozumiem te przepisy.

    A ja rozumiem inaczej - i zostańmy przy swoich stanowiskach, czas pokaże :)

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2010-03-02 11:10:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > (...)
    >
    > A ja rozumiem inaczej - i zostańmy przy swoich stanowiskach, czas
    > pokaże :)

    No proszę jakie klarowne prawo :-)
    Może się ktoś skusi na interpretację do ZUS?

  • 23. Data: 2010-03-02 11:22:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2010 o 12:10:47 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > No proszę jakie klarowne prawo :-)
    > Może się ktoś skusi na interpretację do ZUS?

    Tylko po co - miałeś kiedyś kontrolę od nich,
    albo chociaż jakiś mandat za spóźnienie?

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-03-02 11:27:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 2 Mar, 12:22, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Tylko po co - miałeś kiedyś kontrolę od nich,
    > albo chociaż jakiś mandat za spóźnienie?

    A na jakiej podstawie miałby być mandat za spóźnienie (rozumiem, że
    mowa o deklaracji)?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2010-03-02 11:39:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Tylko po co - miałeś kiedyś kontrolę od nich,
    > albo chociaż jakiś mandat za spóźnienie?

    Kontrolę z ZUS oczywiście miałem, ale nie we własnej DG,
    zakładam więc że nie jest to dobry materiał porównawczy.
    Ale jak sobie czytam protokół pokontrolny, to jakoś dziwnie mi się wydaje,
    że bezpieczniej jest deklaracje mieć.

  • 26. Data: 2010-03-02 11:56:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2010 o 12:27:13 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

    > A na jakiej podstawie miałby być mandat za spóźnienie (rozumiem, że
    > mowa o deklaracji)?

    Art. 98 usus, jeśli dobrze pamiętam.

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2010-03-02 13:06:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 2 Mar, 12:56, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Art. 98 usus, jeśli dobrze pamiętam.

    Swoje pytanie usunąłem szybko (bo dokopałem się do tego art.98), ale
    byłeś szybszy od google :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2010-03-10 10:55:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 22:08:29 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale tam nic nie ma o składaniu. Zwolnienie faktycznie jest, ale tylko na
    > składanie.
    > Na prowadzenie dokumentacji - czyli wypełnienie DRA- nie ma zwolnienia.

    Odgrzeję kotleta:

    Usus, art. 47.3c.

    Kopie deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów miesięcznych
    oraz dokumentów korygujących te dokumenty płatnik składek zobowiązany
    jest przechowywać przez okres 10 lat od dnia ich przekazania do wskazanej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    przez Zakład jednostki organizacyjnej Zakładu, w formie dokumentu
    pisemnego lub elektronicznego.

    Czyli - nie przekazałeś, nie musisz nic trzymać (nawet jeśli skądś wynika
    obowiązek wypełniania "do szuflady")

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2010-03-10 11:16:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Czyli - nie przekazałeś, nie musisz nic trzymać (nawet jeśli skądś
    > wynika obowiązek wypełniania "do szuflady")

    Albo: skoro nie przekazał, to 10-letni termin nie zaczął biec, czyli
    musi trzymać do usranej śmierci. Swojej, albo ZUSu (jak młody, to
    bardziej prawdopodobne to drugie).

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2010-03-10 12:10:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-03-2010 o 12:16:06 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Albo: skoro nie przekazał, to 10-letni termin nie zaczął biec, czyli
    > musi trzymać do usranej śmierci. Swojej, albo ZUSu (jak młody, to
    > bardziej prawdopodobne to drugie).

    Raczej nie - przed przekazaniem do ZUS nie musisz nic trzymać.

    --
    Tomek