  • 1. Data: 2004-03-16 22:19:52
    Temat: podatki w krajach ościennych czyli...
    Od: "Arecki" <a...@w...pl>

    ... czyli jak przenieść firmę za granicę.

    Witam wszystkich,
    Czy gdzieś można znaleźć zetawienie obciążeń podatkowych w krajch
    ościennych?
    Czechy, Estonia, Litwa.

    Nie wiem jak wy, ale ja się przygotowuję do ewakuacji.
    Będę wdzięczny za informacje i uwagi w tejże sprawie.
    Jak się sam czegoś dowiem nie omieszkam poinformować.
    Arecki.

  • 2. Data: 2004-03-17 08:05:46
    Temat: Re: podatki w krajach ościennych czyli...
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Słowacja, Panie, Słowacja....

  • 3. Data: 2004-03-17 19:38:21
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Stasiek G. <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Słowacja, Panie, Słowacja....

    Tylko jak na Slowacji jest z odpowiednikiem naszego ZUS'u?
    I co z tym w Zakonie o DPH:

    "Odpocítanie dane
    § 20
    [..]
    (5) Platitel nemôze odpocítat dan pri
    a) kúpe alebo prenájme osobného automobilu"

    A jednoczesnie w cennikach firm motoryzacyjnych sa wersje "VAN"
    z cenami podanymi netto. Czy Slowacy tez maja odpowiednik naszej "kraty"?
    I jak w ich przypadku wyglada problem IV Dyrektywy?

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 4. Data: 2004-03-17 21:41:12
    Od: "Arecki" <a...@w...pl>

    znalazłem takie oto zestawienie podatków w różnych krajach europejskich.
    http://www.biuletyn.lpr.net.pl/Z_Klubu_LPR/Opinia_w_
    sprawie_podatkow/Opinia_1.html

    w czołówce krajów o najniższych podatkach czechy i słowacja.
    Zwraca uwagę dośc niska płaca brutto (chyba rocznie) w Słowacji.
    Czy ktoś to może zweryfikować praktyką?

    Arecki

  • 5. Data: 2004-03-18 07:59:19
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Arecki napisał:

> [...]
    >
    > w czołówce krajów o najniższych podatkach czechy i słowacja.
    > Zwraca uwagę dośc niska płaca brutto (chyba rocznie) w Słowacji.

    Średnia płaca brutto w Polsce 6317 euro??!!

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 6. Data: 2004-03-18 19:27:30
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Bardziej się opłaca na Litwę. VAT 18 % a podatek od firm 13 lub 15 % w
    zależności od ilości pracowników i jeżeli obrót nie przekracza w złotych 750
    tys.. A można łatwo go zmniejszyć nawet do 0 %.
    Aha no i ZUS śmiesznie niski.

    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej
    PS. Jeżeli trzeba to pomogę w tym wszystkim