  • 1. Data: 2004-03-28 23:05:28
    Temat: podpis na FV VAT
    Od: Sebastian<s...@...j.pl>

    Witam,

    Czy moje FV kupna jak i sprzedaży może podpisywać osoba trzecia nie
    zatrudniona w firmie o ile udziele jej takiego pozwolenia (np. często
    wyjeżdżam i jestem poza biurem, biuro znajduje sie w moim domu,
    więc jak przyjedzie klient po FV i mnie nie zastanie to może otrzymać
    fakturę z podpisem np. mojej siostry) ?

    pozdrawiam
    Sebastian

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-29 09:51:30
    Temat: Re: podpis na FV VAT
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    W twoim przypadku musisz udzielic pelnomocnictwa pisemnie, notarialnie.
    Pracownikom wystarczy oswiadczenie.

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 3. Data: 2004-03-29 10:10:23
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Esokal wrote:

    > W twoim przypadku musisz udzielic pelnomocnictwa pisemnie,
    > notarialnie. Pracownikom wystarczy oswiadczenie.

    Proszę o podstawę prawną.

    Można udzielić połnomocnictwa ustnie. Jedyne ryzyko wiążę się z tym, że
    niektóre urzędy mają tendencję do uznawania osób częściej podpisujących
    faktury za osoby współpracujące lub za pracowników zatrudnionych na
    czarno.

  • 4. Data: 2004-03-29 10:49:23
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    [QOUTE]

[...]
    czarno. [/B]

    Ustnie (upoważnienie może nawet wynikać poprzez sam fakt zatrudnienia na
    danym stanowisku) to możesz udzielić pracownikowi.

    Jak napisałeś US mogą potraktować ową osobę jako os. współpracującą. Po
    drugie dla ciebie jest to dowód iż otrzymałeś fakturę (poprzez np os.
    trzecią).
    Po trzecie jest to zabezpieczenie (określasz w upoważnieniu czy dotyczy
    ona faktury konkretnej czy ogółu.
    Po czwarte zabezpieczasz się że osoba nie nabierze towaru na Twoją firmę
    i "schowa" faktury. (widziałem i takie przypadki)
    Po piąte jest to unormowane w KC.

  • 5. Data: 2004-03-30 07:43:28
    Od: Sebastian<s...@...j.pl>

    Byłem, pytałem w US w Krakowie i Pani i Pan powiedzieli że nie ma
    rzadnych przeciwskazań tym bardziej na fakturach przynoszących zysk
    (dla mnie jak i dla nich w domyśle :)

  • 6. Data: 2004-03-30 10:10:14
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    To jeszcze niech Pani i Pan wydadzą to na piśmie i drugie pismo skieruj
    do ZUS tylko inaczej je napisz.