  • 1. Data: 2004-03-28 20:20:55
    Temat: Wpis samochodu do EST i amortyzacja
    Od: Wiktor <v...@b...u-area.org>

    Witam,

    Mamy samochód, który chcę wpisać do Ewidencji Środków Trwałych.
    Nabyty dwa lata temu jako fabrycznie nowy.
    1. Jak ustalić jego wartość początkową?
    Wg. art. 22g ust. 1 raczej nie (bo nie zgadzają się definicje)
    Więc chyba wg. art. 22g ust. 8 (czyli według ceny rynkowej z grudnia
    ub. roku).
    Czy ma być to dokładnie cena rynkowa z grudnia czy de facto cena rynkowa
    w chwili obecnej nie większa od ceny w grudniu.

    2. Jak ustalić składkę amortyzacyjną?
    Wg. art. 22j ust. 1 pkt. 2 (czyli amortyzacja przez 30 miesięcy) też
    chyba nie można bo wg. art. 22j ust 2. pkt 1. nie może być on uważany za
    używane (nie były wykorzystywane przed nabyciem przez 6 miesięcy i chyba
    nie ma znaczenia że nabycie miało miejsce dwa lata temu i nie do
    celów działalności).

    Czy może odnośnie pkt.2 złożyć zapytanie:
    "Na pisemne zapytanie podatnika , płatnika, i inkasenta US udziela
    pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w
    ich indywidualnych sprawach , w których nie toczy się postępowanie
    podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sadem
    administracyjnym. Składając zapytanie podatnik , płatnik lub inkasent
    jest obowiązany od wyczerpującego przedstawienia :
    stanu faktycznego ,
    własnego stanowiska w sprawie .

    Urząd w terminie 1 miesiąca od daty złożenia zapytania dokonuje
    wyczerpującej oceny prawnej stanowiska pytającego z przytoczeniem
    przepisów prawa. "

    I czym "grozi" złożenie takiego zapytania?

    Pozdrowienia

    Wiktor

  • 2. Data: 2004-03-29 19:28:57
    Temat: Re: Wpis samochodu do EST i amortyzacja
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu Wiktor wysmarował(a):
    > Czy ma być to dokładnie cena rynkowa z grudnia czy de facto cena rynkowa
    > w chwili obecnej nie większa od ceny w grudniu.

    Dla "świetego spokoju" przyjmij cenę z Eurotaxu (takie coś mają w każdej
    "ubezpieczalni") za grudzień 2003

    > 2. Jak ustalić składkę amortyzacyjną?

    proponuję 20%

    > Wg. art. 22j ust. 1 pkt. 2 (czyli amortyzacja przez 30 miesięcy) też
    > chyba nie można bo wg. art. 22j ust 2. pkt 1. nie może być on uważany za
    > używane

    Masz rację.

    > Czy może odnośnie pkt.2 złożyć zapytanie:

    Można, tylko po co?

    {ciach}

    > Urząd w terminie 1 miesiąca od daty złożenia zapytania dokonuje
    > wyczerpującej oceny prawnej stanowiska pytającego z przytoczeniem
    > przepisów prawa. "

    I tak trudno będzie zrozumieć ten bełkot

    > I czym "grozi" złożenie takiego zapytania?

    Teoretycznie niczym, praktycznie nie wiem

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"