  • 1. Data: 2002-06-10 07:54:27
    Temat: podpis pełnomocnika na Fa
    Od: Ika <f...@s...pl>

    Czy to prawda, że pełnomocnik firmy (mąż osoby prowadzącej DG),
    za którego nie są odprowadzane składki ZUS nie może podpisywać
    zbyt wielu faktur, żeby US się nie przyczepił?
    Sytuacja jest taka: osoba prowadząca DG (żona) przebywa na urlopie
    wychowawczym, więc mąż praktycznie sam prowadzi jej działalność.
    Został ustanowiony pełnomocnikiem (widnieje na wpisie do ewidencji
    DG). Czy może podpisywać większość faktur, czy jest to do podważenia
    przez US?
    Bardzo proszę o odpowiedź.

    Ika

  • 2. Data: 2002-06-11 22:23:15
    Temat: Re: podpis pełnomocnika na Fa
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Ika <f...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:e...@4...com..
    .
> [...]
    > Został ustanowiony pełnomocnikiem (widnieje na wpisie do ewidencji
    > DG). Czy może podpisywać większość faktur, czy jest to do podważenia

    Ach, była już podobna rozmowa ale ja nie znalazłem przepisów ściśle tego
    dotyczących.
    Myslę że nie tyle US się czepi co ZUS. Mąż faktycznie staje się wtedy osobą
    współpracującą i powinno się za niego płacić składkę ZUS.
    US raczej nie ma o co, bo osobą upoważnioną do podpisywania faktur może być
    każdy.
    A najlepiej jest jak mąż trochę poćwiczy Twój podpis :))

    WS