  • 1. Data: 2002-06-10 07:49:44
    Temat: kasa fiskalna
    Od: "grzesiek" <g...@i...pl>

    Witam,

    Likwiduję własny sklep z kasą fiskalną. Czy jest możliwość odsprzedania
    takiej kasy? Jeśli tak, to co wcześniej
    należy uczynić? (firma jest na pełnej rachunkowości, a sklep to jeden z jej
    oddziałów)

    Dziękuję za wszelkie wyjaśnienia.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2002-06-11 22:31:48
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik grzesiek <g...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae1l5u$pda$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > takiej kasy? Jeśli tak, to co wcześniej
    > należy uczynić? (firma jest na pełnej rachunkowości, a sklep to jeden z

    Kasy fiskalnej nie można sprzedać na wolnym rynku. Zresztą jest ona
    pratycznie bez wartości ze względu na zapisany modół fiskalny.
    Kasę można sprzedać do jednego z dealerów kas fiskalnych (najlepiej do tego
    który sprzedał) zgłaszając wcześniej to do US. Trzeba w kasie wymienić modół
    fiskalny, czyli taką stałą pamięć w której są zapisane dane podatnika i
    wszystkie transakcje. Dopiero wtedy servis może sprzedać kasę dalej. Tez
    musiałem sprzedać kasę ponad rok temu i muszę powiedzieć ze jest to mała
    kwota. Kasa miała rok, a dostałem za nią ok 25% wartości. Ceny tych modółów
    są tak wysokie żeby nie opłacało się kupować używanych kas. I żeby wszyscy
    kupowali nowe napędzając rynek producentom i importerom kas.
    Do kasy Sharp modół z wymianą kosztował ok. 900zł. Nieoficjalne wiem że
    koszt wytworzenia takiego modółu to 20-30zł. (To jest prosty układ
    elektroniczny jak w PC).
    Tak własnie się robi kasę na ludziach :))

    powodzenia
    WS