  • 11. Data: 2010-01-11 14:15:35
    Temat: Re: [offtopic] Re: podsumowanie wedlug stawek
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 15:06:20 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > W to nie wątpię.
    >
    > Co zresztą widać doskonale po eXtreme Legislacji ...
    >
    > Przy czym IMHO tam poszli nawet jeszcze dalej, nawet klient końcowy nie
    > jest im do niczego potrzebny ;-)

    A to już tylko potwierdzenie prawa Parkinsona - urząd który
    sumarycznie zatrudnia więcej niż 1000 osób do swojego działania
    nie potrzebuje świata zewnętrznego :-)

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-01-11 14:18:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-11 15:11, wspolna-flaszka.pl wrote:
    > Ty sie smiej ale swego czasu robilem program dla firmy na pelnej
    > ksiegowosci i testowanie np
    > wdrozenie plat/wyplat (kasa wplaci, wyplaci itp), z blokadami przy pracy
    > na wielu stanowiskach polegalo na tym
    > ze zaraz po skompilowaniu program trafil na stanowiska i ludzie zaczeli
    > zaraz po wyjsciu nowej wersji korzystac.
    > (zero testow, nie było czasu, ale na szczescie wszystko dobrze dzialalo)

    Spoko, testy funkcjonalne zrobi Urząd Skarbowy przy okazji najbliższej
    kontroli :-P

    Piotrek

  • 13. Data: 2010-01-11 15:42:09
    Temat: Re: podsumowanie wedlug stawek
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    dobra wyszła nowa wersja, UFFF, dzieki wszystkim za pomoc

  • 14. Data: 2010-01-11 15:44:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 16:42:09 wspolna-flaszka.pl

    > dobra wyszła nowa wersja, UFFF, dzieki wszystkim za pomoc

    Ile unit testów dodałeś?

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-01-11 15:57:11
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 11-01-2010 o 16:42:09 wspolna-flaszka.pl

    > dobra wyszła nowa wersja, UFFF, dzieki wszystkim za pomoc

    >Ile unit testów dodałeś?

    nie ma czego testowac, tylko element na wydrukach sie pojawil (kwota vat
    przy pozycjach )

    ps.
    Jak znajdziesz jakikolwiek blad (dumpingowiec.pl , tu masz demo) to masz
    klucz gratis :-)

  • 16. Data: 2010-01-11 15:59:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 16:57:11 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > przy pozycjach )
    >
    > ps.
    > Jak znajdziesz jakikolwiek blad (dumpingowiec.pl , tu masz demo) to masz

    Nie trzeba, mam już generator kluczy :-)

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-01-11 21:29:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wspolna-flaszka.pl w <news:hifhos$kqr$1@inews.gazeta.pl>:

    > ps.
    > Jak znajdziesz jakikolwiek blad (dumpingowiec.pl , tu masz demo) to masz
    > klucz gratis :-)

    Klucz do wersji z błędami? A na co on komu -- zapewnij 24 miesiące
    bezpłatnej aktualizacji, to się błąd znajdzie ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2010-01-11 22:02:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    'Tom N' w <news:100111.222950.pspp.345@int.dyndns.org.invalid>
    :

    > Klucz do wersji z błędami? A na co on komu -- zapewnij 24 miesiące
    > bezpłatnej aktualizacji, to się błąd znajdzie ;P

    Już jest pierwszy na dzień dobry ;P

    Drugi też jest...

    A teraz określmy co to wg Ciebie jest błąd

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2010-01-11 23:33:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Witam!
    > Mam pytanie dotyczące podsumowania według stawek na fakturze
    > Czy w tym podsumowaniu maja być sumy kwot vat z linni z rozbiciem na stawki
    > czy ma być na nowo wyliczony vat po uprzednim zsumowaniu kwot brutto (przy
    > zalozeniu ze w tyl liczymy) ?

    Popatrz na to tak: POTRZEBY klientów bywają różne.
    A że "podatnik może" (to cytat z przepisów!) to podatnik... może.

    I jak podatnik pisze na .podatki, że "w jego programie się nie da",
    to mu piszemy (no, ja w szczególności), że nie ma nam zawracać
    <tu wpisać dowolnie wybrany tekst>, lecz brać za 4 litery tego kto
    mu "program nieograniczony inaczej" napisał :>

    Nastaw się na to, że nie jest pytaniem "czy", lecz pytaniem "kiedy"
    zgłosi się ktoś kto potrzebuje x-tej wersji obliczeń VAT, powód
    dowolny ("mam dane z ... które są tak liczone i basta, ma pasować").

    Bierzesz archiwum, ustawę, rozporządzenie i odkrywasz :> że:

    - VAT może być sumowany "po dużej tabelce" lub "po małej tabelce"

    - Faktura może być wystawiona "od brutto", ba, co śmieszniejsze,
    *definicja* VAT z ustawy obejmuje właśnie liczenie *od brutto*!
    (dlatego pozwalam sobie nazywać tę formę "postacią kanoniczną")

    - VAT może być liczony "matematycznie", ale (w ustawie) przy
    liczeniu "od brutto" dopuszczalne jest stosowanie *urzędowych*
    współczynników, przez które się MNOŻY (zamiast dzielić przez 1/1,22
    1/1,07 itd i liczyć różnicę mnoży się przez 18,03% itd).

    Z powyższego składasz kombinacje (nie wszystkie są "legalne")
    i masz kupę zabawy ;) (z przewagą kupy, w błędach).

    > Przy drugim przypadku przewaznie będzie roznica groszowa

    Przy trzecim i czwartym też :P (inna).

    > według księgowej powinno być

    Dla porządku: księgowa, tak na zdrowy rozum, powinna umieć
    wyartykułować że chodzi jedną z *dopuszczalnych* form, którą ona CHCE.
    Najlepiej z podatniem podstawy prawnej (już to widzę, "u nas
    zawsze tak się liczyło", to bardzo mocna podstawa prawna ;>)
    Żebyś się nie wpuścił kiedyś w maliny gadaniem księgowych.
    Bo to że "chce bo tak" to jedno - "klient nasz pan" :P, ale to nie
    znaczy, że nie ma jeszcze paru innych *możliwych* rozwiązań.

    > 41,75 zł * 22 = 918,50 /122 = 7,52868(...) po zaokragleniu vat = 7,53

    No to oprócz wersji "/1,22" weź sobie do kompletu wersję z art.85,
    czyli "*1,1803" :>
    Tak RÓWNIEŻ *wolno*. Sprawdź. (SPRAWŹ, nie wierz na słowo!)
    I wynik MA PRAWO się różnić (chce sie komuś liczyć, przy jakiej
    najmniejszej kwocie wystąpi różnica 1 grosz? 0,1803278688... - 0,1803)

    > czyli o grosz więcej niż przy pierwszej sytuacji i na chlopski rozum inny niz
    > w rzeczywistosci,
    >
    > który sposob jest prawidlowy?

    Zabrałeś się za oprogramowanie do wystawiania faktur bez znajomości
    przepisów i bez "wsparcia" osoby która się w tym orientuje?
    No, pierwszy nie jesteś, sądząc z komentarzy na grupie ;)
    (tych że "mój program nie pozwala"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-01-11 23:36:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jan 2010, Piotrek wrote:

    > Czy odkrywasz właśnie eXtreme Programming w wersji lite (to znaczy bez testów
    > jednostkowych

    To się nazywa "wersja superfast", robi się "na wczoraj", potem dwa
    kwartały poprawia (i rok poprawia zepsute dane) ;)

    pzdr, Gotfryd