  • 1. Data: 2003-11-05 08:48:25
    Temat: podwójne faktury sprzedaży
    Od: "Piotr R" <p...@g...pl>

    Witam. Mam taki ciekawy problemik.
    Wyszło właśnie na jaw (wróciły podpisane przez klientów faktury), że
    pracownik działu sprzedażu wystawiał podwójne faktury sprzedaży - tzn. ten
    sam numer, ten sam kontrahent prawie ten same towary i niestety różne ceny
    (zamówienie było składane telefonicznie, pracownik wystawiał fakturę, przed
    wysłaniem towaru i faktury klient dzwonił jeszcze raz i modyfikował swoje
    zamówienie, więc pracownik porawiał fakturę i drukował ją jeszcze raz,
    niestety nie wyrzucał do śmieci tego co wystawił wcześniej i nieźle
    namieszał). W lipcu faktura z większą wartością poszła do klienta, a w
    firmie została kopia faktury z wartością niższą. W sierpniu na odwrót -
    faktura z wartością niższą poszła do klienta, a z wyższą do księgowości.
    Wszystko zostało już zaksięgowane i rozliczone. Problem polega na tym jak to
    teraz wyprostować.

  • 2. Data: 2003-11-06 06:02:01
    Temat: Re: podwójne faktury sprzedaży
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 5 listopada 2003 o godzinie (09:48:25) napisano:
    PR> Witam. Mam taki ciekawy problemik.
    PR> Wyszło wła?nie na jaw (wróciły podpisane przez klientów faktury), że
    PR> pracownik działu sprzedażu wystawiał podwójne faktury sprzedaży - tzn. ten
    PR> sam numer, ten sam kontrahent prawie ten same towary i niestety różne ceny
    PR> (zamówienie było składane telefonicznie, pracownik wystawiał fakturę, przed
    PR> wysłaniem towaru i faktury klient dzwonił jeszcze raz i modyfikował swoje
    PR> zamówienie, więc pracownik porawiał fakturę i drukował j? jeszcze raz,
    PR> niestety nie wyrzucał do ?mieci tego co wystawił wcze?niej i nieĽle
> [...]

    Dlugo by mozna dywagowac na ten temat i pewnie dyskusja tu bedzie,
    choc temat byl walkowany juz kilka razy. Ale IMO przede wszystkim
    powinienes zwrocic sie do ksiegowego/doradcy podatkowego albo innego
    fachowca, ktory doradzi Ci na podstawie _dokumentow_, a nie opisu
    sytuacji mailem. Opis taki, nawet przy Twojej szczerej checi nie
    uwzglednia wszystkich waznych elementow sprawy, wiec odpowiedz zawsze
    bedzie obarczona przyblizeniem, a moze zawierac i bledy - nawet gdy
    formalnie jest prawidlowa.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@o...pl