  • 1. Data: 2004-02-15 19:56:59
    Temat: "pomieszajmy" po 1 maja
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    witajcie

    czy ktoś orientuje się w sposobie rozliczania podatku naliczonego od zakupów
    służących sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej po 1 maja 2004?

    daryusz

  • 2. Data: 2004-02-15 20:58:47
    Temat: Re: "pomieszajmy" po 1 maja
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > czy ktoś orientuje się w sposobie rozliczania podatku naliczonego od
    zakupów
    > służących sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej po 1 maja 2004?

    ============
    moje informacje są absolutnie niesprawdzone i należy je traktować jak
    plotki:
    słyszałem:
    1. Do ustalenia ile podatku naliczonego można odliczyć, posiłkować się
    będziemy strukturą sprzedaży za poprzedni rok kalendarzowy
    2. Jeżeli sprzedaż zwolniona stanowić będzie mniej niz 1% sprzeaży ogółem
    będzie się przyjmować że cała sprzeaż jest opodatkowana i odwotnie jeżeli
    mniej niż 1% będzie opodatkowanej to cała sprzeaż będzie zwolniona
    3. Dopiero po roku nastąpi rzeczywiste rozliczenie struktury sprzedaży i
    ustalenie ile podatku można było odliczyć.
    4. W przypadku zakupu środków trwałych jeżeli z ustalenia struktury
    sprzedaży będzie wynikać że można było odliczyć więcej podatku - będzie to
    można zrobić w równych ratach przez kolejne 5 lat a w przypadku budynków 10
    lat
    5.nie mam pojęcia jak to się może mieć do UPDF:
    oraz do rozpoczynających działalność lub kończących działalność

    może ktoś wie coś więcej??

    Atomek

  • 3. Data: 2004-02-15 22:20:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c0omic$36p$1@news.onet.pl...
> [...]
    jeżeli
    > mniej niż 1% będzie opodatkowanej to cała sprzeaż będzie zwolniona

    Więcej :-)
    Ja widziałem 2% w tej proporcji,
    ale to juz mogli zmienić.