  • 11. Data: 2008-01-09 10:43:38
    Temat: Re: [pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2008 o 22:47:35 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    napisał(a):

    > Dnia 08 sty 2008 w liście
    > [news:Pine.WNT.4.64.0801082138090.3656@athlon64] Gotfryd Smolik news

    > Byłem tego samego zdania i dlatego obstawałem przy swoim.

    > Wziął, ale kazał napisać, że znany jest mi art. 81 KKS.

    Chodzi o to:

    Art. 81.
    § 1. Podatnik lub płatnik, który wbrew obowiązkowi:
    1) nie dokonuje w terminie zgłoszenia identyfikacyjnego albo aktualizacji
    objętych
    nim danych albo też podaje w nim dane niezgodne ze stanem rzeczywistym
    lub niepełne,
    2) dokonuje zgłoszenia więcej niż jeden raz,
    3) nie podaje numeru identyfikacji podatkowej lub podaje numer
    nieprawdziwy,
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 2. Tej samej karze podlega także ten podatnik, który wbrew obowiązkowi
    nie
    składa płatnikowi dostarczonego przez niego formularza zgłoszenia
    identyfikacyjnego.

    ?

    A z którego konkretnie punktu chciał kolo strzelać?

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-01-09 14:39:30
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 09 sty 2008 w liście [news:op.t4nr20mcipkhj4@unk] t...@o...pl
    [t...@o...pl] napisał(a):

    > A z którego konkretnie punktu chciał kolo strzelać?

    Właściewie, to nie bardzo miał z czego. Za to gdybym nie wymusił na nim
    przyjęcia tego NIP-1, to mógłbym podpaść pod:

    "1) nie dokonuje w terminie zgłoszenia identyfikacyjnego albo
    aktualizacji objętych nim danych albo też podaje w nim dane niezgodne
    ze stanem rzeczywistym lub niepełne,"

    Chyba, że złożenie nieaktualnego REGONU jest właśnie "podaje w nim dane
    niezgodne ze stanem rzeczywistym lub niepełne".

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 13. Data: 2008-01-09 14:44:38
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 09 sty 2008 w liście [news:op.t4nqg0pcipkhj4@unk] t...@o...pl
    [t...@o...pl] napisał(a):

    > Najkrótsza procedura przy przenoszeniu z miasta A do miasta B jest
    > taka:
    >
    > 1) zaliczasz UM w A, prosisz o papier na poczekaniu ładnie
    > mrugając - zwykle się udaje, ew. na drugi dzień masz.

    Ale jaki papier? Zaświadczenie o wpisie do ewidencji? W Lublinie była
    tylko możeliwośc taka, że oni to wysyłają do Warszawy. Nie było opcji,
    że coś dostanę.

    > 2) zaliczasz GUS w A - załatwiają przeniesienie do B, ale
    > zaktualizowany REGON już masz w tym miejscu i dlaej już nic
    > nie musisz robić, następnym razem możesz uderzać do GUS w B jak
    > gdyby nigdy nic

    Ano właśnie. Gdybym od razu wiedział, że w GUSie w Lublinie dostanę
    taki papier od ręki, to nie byłoby tego całego zamieszania. Ale
    zostałem wprowadzony w błąd przez pracownika Urzędu Skarbowego, który
    twierdził, że mam się udać do GUSu warszawskiego. W sumie mój błąd -
    trzeba było chociaż zadzwonić do GUSu...

    > 4) po odtrzymaniu wpisu z EDG z B(jeśli się umówisz na odbiór
    > osobisty to zaoszczędzisz kilka dni)

    Wyobraź sobie, że zaznaczyłem właśnie odbiór osobisty, a oni to
    wysłali. Szło ponad dwa tygodnie w obrębie jednej dzielnicy (Mokotów).

    > powinieneś(choć w praktyce za pominięcie tego punktu wiele za to
    > nie grozi - błahe wykroczenie przedawniające się po roku,
    > jeśli złapią wczesniej to może stówkę dostaniesz), zaktualizować
    > US i ZUS w B, dla pewności możesz też odwiedzić wczesniej GUS w B
    > żeby otrzymać dokładnie identyczny świstek, jedynie pieczątka
    > będzie inna.

    > 5) Kupujesz zgrzewke leszków i piszesz na grupę w jakim cudownym
    > kraju żyjesz :)

    Nie przepadam. Ale taki Guinnesik, to czemu nie? ;)

  • 14. Data: 2008-01-09 15:04:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 15:44:38 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    napisał(a):

    > Ale jaki papier? Zaświadczenie o wpisie do ewidencji? W Lublinie była
    > tylko możeliwośc taka, że oni to wysyłają do Warszawy. Nie było opcji,
    > że coś dostanę.

    Zobacz Art. 7d. ust.2 Prawa Działalności Gospodarczej,
    najpierw zmieniają wpis w A, dopiero potem go wykreślają
    i wysyłają papiery do B.
    Więc jeśli nie masz zmiany wpisu z A i decyzji o wykreśleniu z A,
    to coś tu nie gra, ale nie z Twojej strony.

    > Wyobraź sobie, że zaznaczyłem właśnie odbiór osobisty, a oni to
    > wysłali. Szło ponad dwa tygodnie w obrębie jednej dzielnicy (Mokotów).

    Bywa i tak, ja raz dosłownie wyrwałem facetowi kopertę z ręki, miała iść
    do wysyłki.
    Był zaskoczony i nie wiedział co zrobić a pokilk dniach zadzwonili
    żebym przyszedł pokwitować obiór, bo facet w szoku o tym zapomniał.

    > Nie przepadam. Ale taki Guinnesik, to czemu nie? ;)

    :)

    pozdr,
    tommyz

  • 15. Data: 2008-01-09 15:10:10
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 09 sty 2008 w liście [news:op.t4n36ehcipkhj4@unk] t...@o...pl
    [t...@o...pl] napisał(a):

> [...]
    > i wysyłają papiery do B.
    > Więc jeśli nie masz zmiany wpisu z A i decyzji o wykreśleniu z A,
    > to coś tu nie gra, ale nie z Twojej strony.

    Mam tylko stary wpis, sprzed roku bodaj. Ale jutro albo pojutrze będę
    miał już nowy, bo rodzina złoży RG-1 w Lublinie. A z tym zaświadczeniem
    będę mógł już spokojnie pójść do skarbówki w Warszawie jak mnie wezwą.

    > Bywa i tak, ja raz dosłownie wyrwałem facetowi kopertę z ręki,
    > miała iść do wysyłki.

    Spóźniłem się o jeden dzień w tym przypadku.

    > Był zaskoczony i nie wiedział co zrobić a pokilk dniach zadzwonili
    > żebym przyszedł pokwitować obiór, bo facet w szoku o tym
    > zapomniał.

    :)

  • 16. Data: 2008-01-09 15:17:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 16:10:10 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    napisał(a):

    > Mam tylko stary wpis, sprzed roku bodaj. Ale jutro albo pojutrze będę
    > miał już nowy, bo rodzina złoży RG-1 w Lublinie. A z tym zaświadczeniem
    > będę mógł już spokojnie pójść do skarbówki w Warszawie jak mnie wezwą.

    Mi chodzi o zaświadczenie z UM.

    pozdr,
    tommyz

  • 17. Data: 2008-01-09 18:07:35
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 09 sty 2008 w liście [news:op.t4n4r4lpipkhj4@unk] t...@o...pl
    [t...@o...pl] napisał(a):

    > Mi chodzi o zaświadczenie z UM.

    Z UM w Lublinie dostałem pismo, że dokonali zmiany wpisu (wysłali do UM
    w Warszawie, ja dostałem do wiadomości). Poszedłem po wpis właściwy, a
    tu się okazało, że już wysłali.