  • 1. Data: 2010-04-19 08:20:35
    Temat: pomyłka w pit
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam.
    Rok temu źle odliczyłem podatek od osoby fizycznej nie prowadzącej
    działalności gospodarczej.
    Zwracałem rente rodzinną do ZUS ze względu na uzyskiwane dochodu na
    postawie PIT-11 wystawionego z ZUS.
    Niestety w ZUS źle mnie poinformowali.
    Moja pomyłka jest taka że odliczyłęm to w zeznaniu za 2008 rok, a
    powienienem rok później.

    Jak teraz z tego wybrnąć, korekta zeznania ?
    Jakie konsekwencje kary mi grożą ?

  • 2. Data: 2010-04-19 09:01:45
    Temat: Re: pomyłka w pit
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:20:35 +0200, ben. napisał(a):

> [...]
    > odliczyłęm to w zeznaniu za 2008 rok, a powienienem rok później.
    >
    > Jak teraz z tego wybrnąć, korekta zeznania ? Jakie konsekwencje kary mi

    Tak - korekta z pisemnym wyjaśnieniem przyczyn.

    Nic nie grozi - tylko odsetki od 30.04.2009 do momentu zapłaty.

  • 3. Data: 2010-04-19 12:49:51
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Tak - korekta z pisemnym wyjaśnieniem przyczyn.
    >
    > Nic nie grozi - tylko odsetki od 30.04.2009 do momentu zapłaty.

    Co mi grozi jak nie zgłosze teraz i US wykryje?
    Niestety jestem zagranica i będę musiał jechak kilka kkm.