  • 11. Data: 2008-12-11 07:41:37
    Temat: Re: [praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 13:25:34 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A to jest już oczywista oczywistość :) Choć w opinii polityków (czy
    > też dziennikarzy), nie odłożyłbym tylko przepił, a na emeryturze
    > chciałbym się przyssać do państwowego cyca.

    Dopóki nie "odejdziemy" od bismarckowskiego systemu, dopóty będziemy
    pogrążać się w coraz większym syfie.
    Ale to czeka całą europę, a wcześniej USA. My tego zaszczytu (bankructwa)
    dostąpimy jakieś 10 lat później.
    Spójrzmy na "system emerytalny" w Nowej Zelandii - i bierzmy z tego
    przykład....

  • 12. Data: 2008-12-13 09:30:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2008, Herald wrote:

    > Dopóki nie "odejdziemy" od bismarckowskiego systemu

    Ależ problem nie w "bismarckowskim systemie".
    Rozdawnictwo przywilejów "temu panu pozwolimy pójść wcześniej na
    emeryturę a tamtemu nie" nie ma nic wspólnego z owym "systemem".

    Problem przybliżający katastrofę chyba leży w samym prawie pracy,
    zakładającym nie wiedzieć czemu że mianowanie na kolejarza,
    górnika, nauczyciela czy cóś innego jest dożywotnie.
    Niedawno zadałem to pytanie na .pregierz: jeśli nie możemy się
    spodziewać ze *nauczyciele* pokażą, iż człowiek umie sobie zmienić
    zawód, to po kim tego można się spodziewać?

    > Spójrzmy na "system emerytalny" w Nowej Zelandii - i bierzmy z tego
    > przykład....

    Możesz streścić w dwu słowach?
    Jak tam rozwiązali "podatek na emeryturę"?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-12-13 14:45:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-12-2008 o 10:30:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Możesz streścić w dwu słowach?
    > Jak tam rozwiązali "podatek na emeryturę"?

    Zdaje się że najzwyczajniej w świecie przestali walczyć z problemem
    nieznanym
    w innych niż socjalizm ustrojach :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2008-12-13 22:02:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Możesz streścić w dwu słowach?
    > Jak tam rozwiązali "podatek na emeryturę"?

    Bardzo prosto. Zlikwidowali ubezpieczenia emerytalne.

    Po osiągnięciu wieku (powiedzmy dla uproszczenia) "emerytalnego" jest
    wypłacany zasiłek, który nie zależy od Twojej dotychczasowej pracy. Jak
    chcesz mieć coś więcej to musisz sobie uzbierać.

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-12-17 10:38:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 10:30:47 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możesz streścić w dwu słowach?
    > Jak tam rozwiązali "podatek na emeryturę"?

    Sorki - nie było mnie tu parę dni :(

    l kwietnia 2007 r. wchodzi w Nowej Zelandii w życie dobrowolny system
    emerytalny. Każdy, kto rozpoczyna pracę, będzie mógł do niego przystąpić.
    Co miesiąc od 4 proc. do 8 proc. jego pensji przejmie nowozelandzki urząd
    skarbowy (jak widać, taka instytucja jak ZUS nie jest potrzebna!). Państwo
    nie gwarantuje stopy zwrotu z inwestycji i nie rekompensuje ewentualnych
    strat. Przed upływem 65. roku życia pieniądze będzie można pobrać, jeśli
    ktoś popadnie w tarapaty finansowe, będzie chciał wyemigrować lub zbudować
    dom. Zdaniem Micheala Cullena, ministra finansów Nowej Zelandii, dzięki
    temu programowi co roku 3 tyś. nowozelandzkich rodzin wybuduje sobie własny
    dom.

    Nowa Zelandia znajduje się na 6. miejscu w rankingu wolności gospodarczej
    Heritage Foundation i Wall Street Journal i na 12. miejscu w rankingu
    przyjazności systemu podatkowego PricewaterhouseCoopers i Banku Światowego.
    Nowa Zelandia to też pierwszy kraj, w którym zlikwidowano państwowy system
    ubezpieczeń emerytalnych (nie odnoszę się do państw, w którym nigdy go nie
    było), zastępując go jedynie państwowym zasiłkiem na poziomie minimum
    socjalnego dla tych, którzy ukończyli 70 lat. Nie istnieją też żadne
    preferencje dla oszczędzania na emerytury - istnieje co prawda obowiązek
    odkładania części dochodu na konto, jednak zaoszczędzonymi pieniędzmi można
    swobodnie dysponować.

    A tutaj malutka ballada ;)
    http://www.zlikwidujzus.com/ballada-o-nowej-zelandii
    -n107.htm

    A co w naszym systemie?

    Ten koleś twierdzi że to "sprawiedliwe"???
    Co za wszarz .... ta przykładowa lekarka została ograbiona z setek tysięcy
    złotych i gdyby to "matematycznie" podzielić to nie powinna otrzymywać
    3,5tysiąca tylko 4,5-5tysięcy emerytury!!!
    A taki bałwochwalczy koleś śmieje się w żywe oczy wielu pokoleniom ludzi
    których ograbił .... za to powinno się wyciąć cały jego miot "wstecz" i w
    "przód" by nie robili więcej krzywdy społeczeństwu.

    I tutaj tylko można wykorzystać "przywileje branżowe" - ale to mają tylko
    nieliczne grupy zawodowe - większość ich nie ma.

    Ku...a mać!!!
    Czy ten babsztyl widział kiedyś 65-70 mężczyznę który będzie zapierdalał na
    budowie z betonem/klepkami/wiadrem/taczką/cegłami?
    Czy widziała 65-75 faceta zapierdalającego pod "drabinkach" w np.
    Media-markt z kabelkami na 8m wysokości???
    czy zdaje sobie sprawę ten babsztyl że człowiek w takim wieku jest "nie
    wydajny"????
    Zaraz pewnie odezwą się głosy że taki budowlaniec może się przebranżowić
    .... zapytam - na jaki fach ma się przebranżowić?

    Tego złamasa to nic tylko wysłać do jakiegoś zamykanego szybu i zakopać
    czym prędzej. Dupny ekspierD ... takich jak np. Góra jest wielu - i co
    zrobili?
    Ano zrobili WIELE - tzn WIEEEEEEEELLLLKKIIIEEEE pieniądze dali zarabiać
    prywatnym (kapitał obcy) całym "funduszom emerytalnym". Zresztą jaki to
    kapitał ... jak komuś wepchniemy kasę do kieszeni to ten ktoś ma kapitał i
    będzie nim obracał.