  • Data: 2011-09-20 10:23:19
    Temat: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Disclaimer: konkretne partie mnie ani grzeją ani ziębią, jeden grajdół,
    odnoszę się tylko do przedstawionych projektów.

    Od kilku dni opozycja dudni o nowym systemie podatkowym który uzdrowi
    sytuację. Efekty opublikowali tutaj:

    http://wybierzpis.org.pl/aktualnosci/a,60,nowa-jakos
    c-podatki-ktore-daja-szanse.html

    Z ciekawości pobieżnie przejrzałem, niestety ustawa o podatku dochodowym
    to sklejka obecnych updof+updop+rozp. do KPiR, nowe rozporządzenie do
    KPiR to praktycznie obecne - z wyjątkiem kilku paragrafów przeniesionych
    żywcem do "nowej" ustawy o PD.

    Z ustawą o VAT jest o tyle lepiej żę faktycznie ktoś zadał sobie trud
    napisania jej od nowa, wydaje się klarowniej "sformatowana" niż obecna,
    ale gdy doszedłem do przepisów o fakturach elektornicznych i znalazłem
    wymóg przesyłania takowych do "hurtowni danych", coś jak dzisiaj wydawcy
    certyfikatów kwalifikowanych, to zamknąłem projekt.

    Uzasadnienia i OSR - styl felietonowo-kawiarniany, bez komentarza..
    Przykład: wpływ na rynek pracy ma być zerowy lub dodatni, ponieważ
    zmiejszą się bariery administracyjne dla przedsiębiorców. No dobrze,
    tylko co z tym fantem że praktycznie wszystkie wiążące interpretacje
    stracą ważność a nowych przepisów trzeba się będzie uczyć od nowa -
    nawet jeśli są sklejką dotychczasowych ustaw to wszystko jest
    przegrupowane i przenumerowane więc i wzajemne relacje konkretnych
    przepisów mogą się zmienić..

    Tomek