  • Data: 2011-09-20 12:57:54
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-20 14:44, Jarek Andrzejewski wrote:
    > ale przecież w podatkach chodzi nie tylko o nominalne przychody, ale
    > także o koszty jego pobierania. PIT nie jest tani; VAT na przykład
    > wydaje się jednak dużo prostszy.

    W poborze na pewno. Co do koncepcji to jak zapewne dobrze wiesz to już
    niekoniecznie.

    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=35&i
    d=204819&typ=news
    > Z PIT jest 35,6mld (z czego 7,1 ze zryczałtowanej wersji), podczas gdy
    > z VAT i akcyzy: 165,2 mld
    > BTW: obsługa długu publicznego to ponad 34 mld.

    > pewnie nie jest to tylko kwestia "Art. 1. Traci moc ustawa z dni. ...
    > o p.d.o.f", bo zapewne odwołanie do niej jest w milionie innych
    > przepisów. Ale myślę, że to nie jest problem.

    Jakby to powiedzieć ... Nawet to nie jest takie proste.

    Co z prawami nabytymi? Rozpoczętymi ulgami? Rozliczaniem strat z lat
    ubiegłych? Finansowaniem ubezpieczenia zdrowotnego i pierdylionem innych
    rzeczy?

    W HTMLu doprawdy daje się zniknąć dowolną rzecz bez najmniejszego
    problemu. Natomiast w realu to już niekoniecznie.

    > Kiedyś nie było PIT i jakoś państwo istniało...

    Był za to podatek obrotowy. Pomimo pewnych wad chyba w sumie najprostszy
    w realizacji (no może poza pogłównym). I komu to przeszkadzało ...

    Piotrek