  • Data: 2011-09-20 12:54:20
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Sep 2011 14:34:28 +0200, tomek <t...@o...pl> wrote:

    >Nie wiadomo czy tych urzędników można zwolnić od tak sobie, do tego PIT

    a dlaczego nie? Jeśli nie będzie podatku, którym się zajmowali, to
    jaki miałby być powód by zatrudniać ich dłużej niż do końca okresu
    wypowiedzenia?

    >pełni też rolę (przynajmniej teoretycznie) bata na szarą i czarną strefę

    a czy służby skarbowe zajmujące się VAT i zbrojne ramię MinFina
    (wywiad skarbowy czy jakoś tak) nie potrafią tego zadania wykonać?
    Czy naprawdę państwo musi wiedzieć ile Kowalski zarabia, czy dostał
    darowiznę od Nowka i czy zapłacił Malinowskiemu np. za odśnieżenie
    podwórka?

    >i to też trzeba uwzględnić w OSR etc.

    OSR? Co to?

    >No i widzisz, w krótkim poście na grupie napisałeś więcej konkretów na
    >ten temat niż korwiny przez ostatnie kilka lat.

    nie wiem, kogo nazywasz "korwinami" (to pytanie retoryczne), ale
    Centrum im. Adama Smitha http://www.smith.org.pl/pl/pages/letters/20
    mówi o tym od lat:
    http://www.asme.pl/107480985611202.shtml
    http://staremiasto.krakow.platforma.org/index.php/go
    spodarka/49-w-kierunku-naprawy-systemu-podatkowego-w
    -polsce.html

    Naprawdę to żadna nowość, ale przyznaję, że dla doradców podatkowych a
    zwłaszcza dla urzędników to może być coś nie do wyobrażenia.