  • 1. Data: 2010-05-25 07:56:42
    Temat: [solved] 2010r zmiana adresu
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    Napisze tak dla informacji bo na necie jest sporo nieaktualnych informacji.
    (sorki ale cos mi sie stalo z PL znaczkami i oba alty wywoluja mi menu)

    Zmieniam adres z bloku w miescie na dom + zmiana powiatu (czasem to dziala
    jak zmiana wojewodztwa)

    [maj 2010]

    1. Wymeldowanie w dotychczasowym UM
    2. Z papierkiem i wlascicielem (jakis akt notarialny) rejestrujemy sie w
    nowej gminie (spisali nawet KW/numer dzialki z budynkami!).
    3. Skladamy od razu wniosek o nowy dowod osobiosty (~miesiac czekania) -
    dostajemy zaswiadczenie o zameldowaniu.
    3. Grzejemy do dotychczasowej Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej (UM).
    - Wypelniamy druk EDG-1 (musialem posiedziec i odnalezc nowe kody PKD 2007
    rodzajow dzialalnosci (daja ksiazke i stol :) bo dawno sie rejestrowalem i
    nieaktualne).
    - warto wypelnic adres do korespondencji (jesli inny) bo bedzie to rozsylane
    - potrzebne bylo zaswiadczenie o zameldowaniu i dowod os.
    4. Jedziemy do Wydzialu Komunikacji wlasciwego dla nowego miejsca i:
    - zmieniamy dowod rejestracyjny + blachy (180 zl), dowod dostajemy
    tymczasowy i za >=3 tygodnie ma byc wlasciwy do odbioru.
    - zmieniamy prawo jazdy (84 zl) + >=3 tygodnie czekania.
    5. Warto od razu zajrzec do nowego US i zlozyc VAT-R (dla vatowcow) - jest
    na to 7 dni, Pani nie chciala nawet zaswiadczenia o zameldowaniu , aktualnej
    pieczatki nadal nie mam i nie wymagali - ot przyjela podpisany druk i tyle.
    - NIP-1 nie chcieli (?!) - powiedziala ze to z EDG-1 przyjdzie.
    - w starym US niby nie trzeba nic zglaszac (ale jeszcze tam zajrze i zapytam
    czy cos do mnie nie maja).
    7. ZUS - sie tylko nawypelnialem, bo w okienku dowiedzialem sie ze
    niepotrzebnie bo przyjdzie z EDG-1 (do ZUS nie trzeba jezdzic).
    Tak dodatkowo napisze, ze chcialem sobie wreszcie wyrobic ksiazeczke
    rodzinna (rodzina na moim ubezpieczeniu z DG) i .. od tego roku juz NIE MA
    KSIAZECZEK, mam chodzic z kopia zgloszenia czlonkow rodziny ZFUA czy jakos
    tam - wrr..akurat mi to gdzies wsialo i .. problem (chyba trzeba bzdurnie
    wyrejestrowac i zarejestrowac czlonkow aby dostac papierek)
    8. bank ...
    9. ?

    Oczywiscie warto miec spisane na kartce podstawowe dane o DG np. z bazy
    regon na necie

  • 2. Data: 2010-05-25 08:00:29
    Temat: Re: [solved] 2010r zmiana adresu
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    kenubi wrote:

    Ah.
    zapominalem o GUS - do GUSu nie trzeba, EDG-1 ma zalatwic sprawe.

  • 3. Data: 2010-05-25 08:09:27
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    kenubi wrote:

    > 2. Z papierkiem i wlascicielem (jakis akt notarialny) rejestrujemy sie w
    > nowej gminie (spisali nawet KW/numer dzialki z budynkami!).

    Zapomnialem, ze jak ktos ma ksiazeczke wojskowa to nalezy zabrac ze soba.
    Do WKU nie trzeba jezdzic - zglosza, nie nowina ale WKU mi sie tez zmienilo
    na nowy powiat ..to teraz bede mial daaaleko ale stary jestem to moze nic
    nie beda chcieli :P

  • 4. Data: 2010-05-25 08:33:11
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    kenubi wrote:

    a i ...

    Do dowodu os. 2 zdjecia
    Do prawka 1 zdjecie

    Druk do lekarzy to ZCNA (znalazlem! uff) + aktualny przelew ZUS

    Taka dodatkowa informacje dostalem od pani w gminie, ze dowod osobisty jest
    uniewazniany w ich bazie po 3 miasiacach od zmiany danych - nie zczailem o
    co biega dokladnie (wymeldowanie + brak zameldowania w 3 mies?).

    Na necie pisze, ze faktury wystawiamy z nowym adresem od razu po zmianie
    adresu (a nie dopiero po zgloszeniu), logiczne.

    Na druku VAT-R jest pole w ktorym okreslamy za jaki miesiac zlozymy pierwsza
    deklaracje "u nich".

  • 5. Data: 2010-05-25 10:16:14
    Od: Mich <n...@n...pl>

    > Napisze tak dla informacji bo na necie jest sporo nieaktualnych informacji.
    > (sorki ale cos mi sie stalo z PL znaczkami i oba alty wywoluja mi menu)

    Dzięki za opis w imieniu zainteresowanych. Rozumiem, że masz DG i
    zmieniałeś też adres prowadzenia DG? W przypadku zmiany samego zameldowana
    (firma pozostaje na starym adresie), można sobie chyba odpuścić te
    wszystkie USy, ZUSy, Ewidencje DG itp ?

  • 6. Data: 2010-05-25 10:31:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2010 o 09:56:42 kenubi <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozsylane
    > - potrzebne bylo zaswiadczenie o zameldowaniu i dowod os.

    Nie było potrzebne zaświadczenie o zameldowaniu, dałeś się nabrać na prawo
    powielaczowe.
    A dowód osobisty był potrzebny tylko żeby sprawdzić czy Ty to Ty - czego
    zresztą
    pewnie i tak urzędnik nie zrobił, a jedynie spisał nr i serię oraz
    porównał pesel.

    > aktualnej
    > pieczatki nadal nie mam i nie wymagali - ot przyjela podpisany druk i
    > tyle.

    Pieczątki to chyba od grudnia 1988. roku nie trzeba mieć

    > - NIP-1 nie chcieli (?!) - powiedziala ze to z EDG-1 przyjdzie.

    A przeczytaj kto teraz składa NIP-1 i czemu nie przesiębiorca :-)

    > 7. ZUS - sie tylko nawypelnialem, bo w okienku dowiedzialem sie ze
    > niepotrzebnie bo przyjdzie z EDG-1 (do ZUS nie trzeba jezdzic).

    A ZUA też ine trzeba ;-) ?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-05-25 10:33:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2010 o 10:33:11 kenubi <n...@n...pl> napisał(a):

    > Na druku VAT-R jest pole w ktorym okreslamy za jaki miesiac zlozymy
    > pierwsza
    > deklaracje "u nich".

    Przy czym to pole ma się pokrywać z rzeczywistością, a nie rzeczywistość z
    tym polem

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-05-26 08:04:07
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    Tomek wrote:

    > A ZUA też ine trzeba ;-) ?

    Wypelnilem i ZUA, tez nie chciala.
    Urzednicy chca mnie sprowadzic na sciezke przestepstwa? Moze trzeba bylo
    zlozyc "na sile" aby miec podkladke na przyszlosc?

  • 9. Data: 2010-05-26 08:08:53
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    kenubi wrote:

    > Wypelnilem i ZUA, tez nie chciala.
    > Urzednicy chca mnie sprowadzic na sciezke przestepstwa? Moze trzeba bylo
    > zlozyc "na sile" aby miec podkladke na przyszlosc?

    p.s. dostalem jeszcze tekst cos:
    "jak nie trzeba to teraz podatnicy przynosza nam niepotrzenie dokumenty"

  • 10. Data: 2010-05-26 09:28:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2010 o 10:08:53 kenubi <n...@n...pl> napisał(a):

    > p.s. dostalem jeszcze tekst cos:
    > "jak nie trzeba to teraz podatnicy przynosza nam niepotrzenie dokumenty"

    Możliwe że czegoś nie wiem ZFA aktualizuje też ZUA w przypadku
    jednoosobowej DG,
    pytanie który przepis o tym mówi

    --
    Tomek