  • 1. Data: 2004-01-07 19:40:38
    Temat: problem z okresem VAT
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    Witam!
    Mam problem z przyporządkowaniem do okresu VAT i teraz co zrobić w takiej
    sprawie:
    faktura wystawiona i otrzymana w listopadzie dokumentuje usługi reklamowe
    (dokładnie emisje reklamy w radiu) w okresie listopadowo/grudniowym
    ubiegłego roku.
    Jaki powinien być prawidłowy okres VAT - listopad czy grudzień?? A jeżeli
    pierwszym okresem, w którym faktura może być rozliczona, jest grudzień, to
    czy może być także rozliczona w deklaracji za styczeń, czy też nie??

    pozdrawiam
    Magdalena

  • 2. Data: 2004-01-07 19:45:54
    Temat: Re: problem z okresem VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:
> [...]
    > faktura wystawiona i otrzymana w listopadzie dokumentuje usługi reklamowe
    > (dokładnie emisje reklamy w radiu) w okresie listopadowo/grudniowym

    VAT , poza pewnymi wyjątkami, odlicza sie w miesiącu otrzymania faktury
    lub następnym. fullstop.
    Nie wczesniej (co oczywiste) i NIE PÓŹNIEJ.

    Nie ma znaczenia jakiego okresu faktura dotyczy. Jest to istotne
    wyłącznie dla celów podatku dochodowego (i rachunkowości, ale pewie to
    Ciebie nie dotyczy).

    VAt rządzi sie odmiennymi prawami niż podatek dochodowy.
    Nawet jeżeli termin odliczenia vat i zaliczenia w koszty jest ten sam,
    to czysty przypadek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-07 20:56:10
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > VAt rządzi sie odmiennymi prawami niż podatek dochodowy.
    > Nawet jeżeli termin odliczenia vat i zaliczenia w koszty jest ten sam,

    Dzięki Maddy!
    Czyli VAT może być w listopadzie, mimo że usługa częściowo została wykonana
    dopiero w grudniu?? Co do kosztów to powinnam podzielić na część listopadową
    i grudniową, tak? (chodzi o pełną księgowość).

    Magda

  • 4. Data: 2004-01-07 21:13:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > dopiero w grudniu?? Co do kosztów to powinnam podzielić na część listopadową
    > i grudniową, tak? (chodzi o pełną księgowość).

    Na pierwszy rzut oka nie widze sensu dzielenia kosztu pomiędzy listopad
    i grudzień. Co innego gdyby sprawa dotyczyła okresu grudzień/styczeń.

    Zależy jeszcze czy koszt tej usługi był bardzo duży w stosunku do innych
    kosztów oraz do przychodów firmy i jakie są zapisy w zakładowym planie
    kont. Na ogół próg istotności tam sie ustala, tak samo jak wartośc od
    której ujmujemy zakup przedmiotów trwałych w EŚT czy tez dla jakich
    wielkości stosujemy MRK.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk