  • 1. Data: 2004-01-04 09:59:13
    Temat: problem z paragonami fiskalnymi
    Od: Elżbieta <e...@x...wp.pl>

    Osoba która sprzedaje towar zapomniała na dzień 31.12.2003 zrobić raport
    dobowy.Obroty z tego dnia przeszły do raportu na dzień 02.01.2004.W tym dniu był
    remanent.Co zrobić z przychodem uzyskanym w roku 2003 który jest w raporcie roku
    2004?Jak to zapisać do KPiR?Jest problem.Pomóżcie.Dziekuję.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-01-04 12:08:19
    Temat: Re: problem z paragonami fiskalnymi
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elżbieta" <e...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Osoba która sprzedaje towar zapomniała na dzień 31.12.2003 zrobić raport
    dobowy.Obroty z tego dnia przeszły do raportu na dzień 02.01.2004.
    Re : 1) A masz pewność, że "przeszły" ? Znane mi drukarki fiskalne
    "wypluwają" czy ktoś chce, czy nie zaległy raport dobowy następnego dnia
    przed rozpoczęciem pracy - natychmiast przy ich włączeniu. Zapewne masz
    raport za 31 grudnia 2003 r , ale wydrukowany 2 stycznia 2004 r ( i to moim
    zdaniem "ne vadi").Zapewne kasa/drukarka 1 stycznia nie była włączana (bo
    wówczas ów zaległy raport nosił by datę 1 stycznia).

    W tym dniu był remanent.Co zrobić z przychodem uzyskanym w roku 2003 który
    jest w raporcie roku 2004?Jak to zapisać do KPiR?Jest
    problem.Pomóżcie.Dziekuję.

    Re : Jeśli w p. 1 mylę się (jakaś dziwna ta kasa, czy też drukarka fiskalna)
    , to moim zdaniem trzeba "ręcznie" zaksięgować faktyczny obrót 31 grudnia
    2003 r - odpowiednio zmniejszając obrót 2 stycznia , kiedy to obrotu nie
    było (piszesz, że w tym dniu robiłaś remanent). Oczywiście dołączyć krótkie
    wyjaśnienie na kartce papieru.
    A tak swoją drogą , to nurtuje mnie pytanie gdzie jest zaksięgowany obrót z
    31 grudnia 2003 r na raporcie miesięcznym (zapewne robisz takie) za grudzień
    2003 r ? Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w raporcie zbiorczym np za 1 - 3
    stycznia 2004 r.
    AR

  • 3. Data: 2004-01-04 21:31:18
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moim zdaniem "ne vadi").Zapewne kasa/drukarka 1 stycznia nie była włączana
    > (bo wówczas ów zaległy raport nosił by datę 1 stycznia).

    Choćby ELZAB JOTA. Przypomina ale na raporcie jest data i godzina z chwili
    wydruku, i brak innych dat !!

> [...]
    > obrotu nie było (piszesz, że w tym dniu robiłaś remanent). Oczywiście
    > dołączyć krótkie wyjaśnienie na kartce papieru.

    Na odwrocie paragonu robię adnotację z wyjaśnieniem którego dnia ten raport
    dotyczy.
    Jeśli dotyczy poprzedniego miesiąca to pierwszy raport nowego miesiąca
    drukuję następnego dnia. To następne i celowe już opóźnienie jest o tyle
    istotne że pozwala mi zrobić fiskalny raport okresowy (niby miesięczny)
    uwzględniający w tym przypadku 02 stycznia. Czyli podaję zakres 01 grudzień
    2003 - 02 styczeń 2004. Przy następnym raporcie okresowym podaję już zakres
    03 styczeń - 31 styczeń.
    Nadmienię jeszcze raz że raport za 02 styczeń drukuję 03 stycznia. Istnieje
    prawdopodobieństwo że będą dwa wydruki za 03 styczeń, ale to jest
    dopuszczalne i niczemu nie szkodzi. Oczywiście na pierwszym, tym dotyczącym
    sprzedaży za 02 styczeń wpisuję odpowiednią adnotację a wyjaśnieniem.

> [...]
    > z 31 grudnia 2003 r na raporcie miesięcznym (zapewne robisz takie) za
    > grudzień 2003 r ? Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w raporcie zbiorczym

    Jak wyżej to opisałem, muszę sam zatroszczyć się by raport miesięczny za
    grudzień zawierał 02 styczeń. Innej metody nie ma. Wydrukowanie raportu
    dziennego ze sprzedaży z dnia 02 styczeń w tym samym dniu praktycznie
    uniemożliwia wykonanie poprawnego raportu miesięcznego za grudzień ( w Jocie
    jest to okresowy szczegółowy z ręczną edycją okresu) gdyż zawierałby
    sprzedaż z 02 stycznia lub byłby pozbawiony sprzedaży z 31 grudnia.