  • 1. Data: 2007-01-07 20:04:21
    Temat: produkcja oprogramowania - jaka forma wspolpracy
    Od: "taunus" <t...@g...com>

    Witam,

    przymierzam sie ze znajomym do produkcji oprogramowania(mniejsza z tym
    jakiego).
    on zajmuje sie produkcja ja sprzedaza.
    jaka wg was forma wspolpracy jest lepsza(pod wgzledem podatkowym):
    -kazdy z nas ma osobna firme i on mi odsprzedaje prodult a ja to dalej
    opycham
    -czy tez moze spolka?(jesli tak to jaka ?)

    pozdrawiam i z gory dziekuje za porady!

  • 2. Data: 2007-01-08 10:54:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007, taunus wrote:

    > -czy tez moze spolka?(jesli tak to jaka ?)

    Spółka handlowa jest "droga" - musi być na PK, wpisy do KRS itp,
    każde kiwnięcie palcem mocno czuć na kieszeni, i do tego 50 kzł
    wkładu trzeba mieć na spzoo.
    Spółki osobowe... kontrahenci odpowiadają solidarnie.
    W archiwach znajdziesz dość przykładów, kiedy znajomi później
    już nie chcą się widzieć :)
    No to sobie wybierz :|

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-08 11:12:18
    Od: "taunus" <t...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Spółki osobowe... kontrahenci odpowiadają solidarnie.
    > W archiwach znajdziesz dość przykładów, kiedy znajomi później

    zabijasz moja wiare w czlowieka :)
    z tego co piszesz, bezpieczniej to bedzie robic po prostu jako dwie
    oddzielne firmy.
    tyle, ze zdaje mi sie, bedzie to drozsze bo i on i ja bedziemy musieli
    placic podatek od sprzedazy...

  • 4. Data: 2007-01-08 11:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, taunus wrote:

    > zabijasz moja wiare w czlowieka :)

    E tam :)

    > z tego co piszesz, bezpieczniej to bedzie robic po prostu jako dwie
    > oddzielne firmy.
    > tyle, ze zdaje mi sie, bedzie to drozsze bo i on i ja bedziemy musieli
    > placic podatek od sprzedazy...

    A tu zależy jak chcecie się opodatkować.
    Jak "sprzedaż" będzie opodatkowana na KPiR, to przecież bez
    różnicy - wydatek na zakup odejmuje od przychodu.
    A ryczałt z kolei jest opodatkowany niżej - właśnie z tego powodu
    (znaczy ryczałt od sprzedaży jest opodatkowany 3% zamiast 8,5% które
    jest od usług czy 17% od "pisania programów").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-01-08 17:29:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "taunus" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > opycham
    > -czy tez moze spolka?(jesli tak to jaka ?)

    Najlepsze rozwiązanie to takie, że Ty masz firmę a on nie i kasuje Cię za
    licencje.
    Ma z tego tytułu 50% kosztów z niczego.

  • 6. Data: 2007-01-09 10:19:06
    Od: "taunus" <t...@g...com>

    Cavallino napisał(a):
> [...]
    ps.com...

    > Najlepsze rozwiązanie to takie, że Ty masz firmę a on nie i kasuje Cię za

    on juz prowadz DG, ale nei ma raczej glowy do handlowania.

  • 7. Data: 2007-01-09 18:19:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "taunus" <t...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Najlepsze rozwiązanie to takie, że Ty masz firmę a on nie i kasuje Cię za
> [...]

    A ta jego DG to pisanie programów?
    Jeśli nie to dalej możesz mieć z nim umowę o dzieło.

    >ale nei ma raczej glowy do handlowania.

    Jakbyś o mnie pisał.
    Jak byś szukał współpracownika to daj znać, mnie brakuje właśnie kogoś kto
    sprzeda moje ew. produkty. ;-)