  • 1. Data: 2007-01-07 20:54:03
    Temat: likwidacja DG i remanent likwidacyjny
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Podobno likwidując DG trzeba zrobić remanent likwidacyjny i zapłacić VAT
    :(((
    Mam na stanie jakiś-tam komputer, telefon bezprzewodowy,komórkę itp.Czyli w
    sumie będzie to wyposażenie i środki trwałe. Rozumiem, że trzeba zrobić
    zestawienie i policzyć VAT.
    Czy od środków zamortyzowanych też trzeba zapłacić VAT ???? Od wartości
    początkowej ????

    Ponieważ zginęła mi ewidencja ST i wyposażenia, a jak jej nie znajdę to
    musze ją odtworzyć. Czy ST nabyte/wytworzone przed 2001 też trzeba w niej
    wykazywać ??? /kiedyś mogły być wykazane w deklaracji VAT jako "zakupy
    inwestycyjne":czy kontrola może sięgnąć do tamtych deklaracji sprzed 2001,
    czyli więcej, jak 6 lat wstecz ?

    W jaim celu /teraz doczytałem/ składa się zawiadomienie do naczelnika US o
    planowanym remanencie ?

    Czy jeżeli miałem komputer wytworzony we własnym zakresie w 1997 roku , był
    zamortyzowany, potem go modernizowałem w 2001 i 2005 przez wymiane
    wszystkiego, przy cenie jednostkowej podzespołów /a takze i łączne/ poniżej
    limitu ST to mam wykazać wartość początkową tego komputera z 1997
    ???(zakłądam, że kazda z tych modernizacji była kosztem uzyskania przychodu
    i nie zwiększała wartości środka trwałego) Jak to mądrze i zgodnie z prawem
    ale i __dobrze__ zrobić ???

    Z góry uprzedzam podpowiedzi:sprzedaj na allegro lub sąsiadowi za grosze.
    Niestety nie moge zrobić już żadnej operacji :(((

    Sorry, że pisze trochę "na szybko" i może w mało przemyślany sposób, ale na
    dalsze szczegółowe pytania przyjdzie jeszcze czas...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2007-01-08 07:12:11
    Temat: Re: likwidacja DG i remanent likwidacyjny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 07 Jan 2007 21:54:03 +0100, Marek napisał(a):

    > Podobno likwidując DG trzeba zrobić remanent likwidacyjny i zapłacić VAT
    > :(((

    Tak

> [...]
    > trzeba zrobić zestawienie i policzyć VAT.

    Tak

    > Czy od środków zamortyzowanych też trzeba zapłacić VAT ????

    Tak, jeśli oczywiście było prawo do odliczenia przy zakupie.

    > Ponieważ zginęła mi ewidencja ST i wyposażenia, a jak jej nie znajdę to
    > musze ją odtworzyć.

    Musisz odtworzyć. Lepiej sie do tego zaginięcia nie przyznawaj. Ale jak
    kontroler będzie dociekliwy to i tak może zauważyć np, że druk ewidencji
    prowadzonej teoretycznie od 2000 r. został wyprodukowqny w roku 2007.
    Oprócz tego oczywiście jest pisana przez 10 lat jednym długopisem.

    > Czy ST nabyte/wytworzone przed 2001 też trzeba w niej wykazywać ???

    Teoretycznie tak.

    > /kiedyś mogły być wykazane w deklaracji VAT jako "zakupy
    > inwestycyjne":czy kontrola może sięgnąć do tamtych deklaracji sprzed
    > 2001, czyli więcej, jak 6 lat wstecz ?

    Teoretycznie tak i jak będzie dociekliwa to zrobi to.
    A praktycznie: na pewno sięgnie do tych, które były amortyzowane (a nie
    kupione) prze ostatnie 6 lat.

    > W jaim celu /teraz doczytałem/ składa się zawiadomienie do naczelnika US
    > o planowanym remanencie ?

    Żeby (jeśli mu to przyjdzie do głowy) mógł przysłąć swojego urzędnika w w
    celu asystowania w sporządzaniu powyższego remanentu.

> [...]
    > przychodu i nie zwiększała wartości środka trwałego) Jak to mądrze i
    > zgodnie z prawem ale i __dobrze__ zrobić ???

    Przejrzeć jak się zmieniały w poszczególnych latach w ustawie zasady
    rozbudowy i modernizacji ST. A następnie postąpić zgodnie z tymi
    przepisami.

    > Z góry uprzedzam podpowiedzi:sprzedaj na allegro lub sąsiadowi za
    > grosze. Niestety nie moge zrobić już żadnej operacji :(((

    Błąd.

  • 3. Data: 2007-01-08 09:16:20
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > prowadzonej teoretycznie od 2000 r. został wyprodukowqny w roku 2007.
    > Oprócz tego oczywiście jest pisana przez 10 lat jednym długopisem.

    No to juz chyba przesada. I co? Karę komuś dowalą za
    stosowanie takiego samego długopisu w całym wykazie?
    Nie popadajmy w paranoję.

    latet

  • 4. Data: 2007-01-08 10:42:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Jan 2007 10:16:20 +0100, latet napisał(a):

    > No to juz chyba przesada. I co? Karę komuś dowalą za
    > stosowanie takiego samego długopisu w całym wykazie?
    > Nie popadajmy w paranoję.

    Tylko tyle, że w takim wypadku nie ma sensu upierać się, zy ten wykaz
    jest prowadzony od początku firmy. Lepiej od razu przyznać: pies zjadł mi
    wykaz i odtworzyłem go przed miesiącem.

  • 5. Data: 2007-01-08 11:01:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, jureq wrote:

    > Tak

    > Tak, jeśli oczywiście było prawo do odliczenia przy zakupie.

    ...co zresztą w ramach "dbania o podatników" zapisano.
    Zaiste, to zrobił "geniusz inaczej".

    > Teoretycznie tak i jak będzie dociekliwa to zrobi to.
    > A praktycznie: na pewno sięgnie do tych, które były amortyzowane (a nie
    > kupione) prze ostatnie 6 lat.

    Acz ew. niezgodności mogą się dawać wyjaśnić faktem, że do WP ST
    zaliczono np. wydatki które zostały uprzednio zaliczone do TH lub
    MP (towarów handlowych lub materiałów podstawowych) a ujęcie w WP
    wynikało z "zużycia na skompletowanie lub uruchomienie ST".
    Dajmy na to kabelek sieciowy już był w magazynie ;)
    W skrajnym przypadku np. komp mógł być poskładany przez podatnika
    w całości z części komputerowych kupionych do sprzedaży :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-08 11:08:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, latet wrote:
    [...komuś...]

    > No to juz chyba przesada. I co? Karę komuś dowalą za
    > stosowanie takiego samego długopisu w całym wykazie?

    Nie. Za fałszowanie dokumentacji!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-08 18:13:27
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Nie. Za fałszowanie dokumentacji!

    A gdzie tu fałsz (przekłamania)?
    Czy przepisanie na czysto czegoś co np. wyblałko,
    podarło sie, albo kot na to narzygał, albo wpadło do wanny,
    to przestępstwo fałszowania?

    latet

  • 8. Data: 2007-01-08 20:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>