  • 1. Data: 2003-01-22 09:21:03
    Temat: proszę o doinformwanie mnie - VAT
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    DG VAT KPiR

    ostano zasłyszałem, że jak się nie zatrudnia nikogo (czyli ja) a faktury
    wystawia tylko jednej firmie (też ja) to ta firma nie może odliczyć sobie
    VAT'u. Aby mogła to trzeba wystawiać (jak często ?) fakturę osobie
    fizycznej.
    brzmi to dla mnie jak kosmos ale znajoma twardo przy takiej wersji obstawała
    ( u nich w firmie nawet było zebranie z szefostwem i mają być zmiany w
    rozliczaniu).

    czy ktoś (najlepiej) zaprzeczy lub (niestety) potwierdzi powyższe

    i jeśli można poda źródło

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2003-01-22 10:29:31
    Temat: Re: proszę o doinformwanie mnie - VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, mwi wrote:

> [...]
    >+ wystawia tylko jednej firmie (też ja) to ta firma nie może odliczyć sobie
    >+ VAT'u. Aby mogła to trzeba wystawiać (jak często ?) fakturę osobie

    Wyjątkowo dobrze słyszałeś.
    Nie jest prawdą, że musi wystawiać "faktury fizyczne", można jeszcze
    zatrudniać podwykonawców. Kombinowanie z "umowami nienazwanymi"
    jest chyba najtrudniejsze - trzeba by mieć dobrze "obcykany" KC
    żeby przypadkiem na czymś nie wpaść. A mogą znowelizować
    w trakcie trwania umowy :> !

    Zasada nie jest nowa, wyroki NSA na korzyść Skarbu Państwa bywały
    już dawniej (zauważ: jeśli wyrok jest z 1998, to "sprawa" zaczęła
    się ze dwa lata wcześniej :] !):

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.109.
    000001000

    - ale ostatnie zapisy w Ustawie są kategorii "czarno
    na białym" i nawet sądu nie trzeba :(

> [...]
    >+ rozliczaniu).
    >+
    >+ czy ktoś (najlepiej) zaprzeczy lub (niestety) potwierdzi powyższe

    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=zatrudni%E6+ludno%B6ci&as_eq=&as
    _ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_umsgi
    d=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2002&as_minm=5&as_m
    ind=12&as_maxy=2003&as_maxm=1&as_maxd=22

    ...tam jest kilka(nascie) zaciętych dyskusji obejmujących ww. temat...
    (BTW: znam paru, którzy w zeszłym roku uważali moje poglądy za
    paranoiczne ;>)

    >+ i jeśli można poda źródło

    ...niestety jest ich kilka. A "czarno na białym" to UoPDoOF,
    art.5a("...ilekroć jest mowa o...").9:

    +++
    6) pozarolniczej działalnoœci gospodarczej - oznacza to działalnoœć
    gospodarczš w rozumieniu przepisów Ordynacji
    podatkowej, z wyjštkiem działalnoœci, o której mowa w art. 13.
    ---

    ...z kolei art. 13 też sobie przeczytaj... :]

    >+ pzdr

    wzjm, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-22 11:13:32
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jest chyba najtrudniejsze - trzeba by mieć dobrze "obcykany" KC
    > żeby przypadkiem na czymś nie wpaść. A mogą znowelizować

    Czyli tak na prawdę wystarczy że raz w miesiącu wystawię fakturę innej
    firmie niż przez cały miesiąc (np. szwagrowi prowadzącemu D.G.) na kwotę
    powiedzmy 100 zł i już jest OK?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 4. Data: 2003-01-22 12:51:24
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest chyba najtrudniejsze - trzeba by mieć dobrze "obcykany" KC
    > żeby przypadkiem na czymś nie wpaść. A mogą znowelizować

    dzięki z infos

    ale czy "umowa o współpracy" (taką mam) nie załatwi sprawy

    pzdr
    mwi

  • 5. Data: 2003-01-22 18:34:57
    Temat: Re: Re: proszę o doinformwanie mnie - VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Czyli tak na prawdę wystarczy że raz w miesiącu wystawię fakturę innej
    >+ firmie niż przez cały miesiąc (np. szwagrowi prowadzącemu D.G.) na kwotę
    >+ powiedzmy 100 zł i już jest OK?

    A gdzie to "OK" widzisz, skoro po prostu masz realizację 2
    "umów wykonywanych osobiście" - 1. z 1. firmą a 2. z 2. firmą
    (szwagra) ?
    Proponuję zapodane linki z googla rozplątać, sporośmy tu
    elektronów zużyli na ww. problem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-22 18:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, mwi wrote:
    [...]
    >+ ale czy "umowa o współpracy" (taką mam) nie załatwi sprawy

    Jeśli umowa jest "typu typowego"... to założę się że
    75% grupowiczów da radę ci ją podciągnąć pod umowę
    o dzieło lub zlecenie (a obie są "osobiste"), nie
    mówiąc o fachowcu z US...
    Siadłem kiedyś i próbowałem "wypunktować" coś takiego
    "nienazwanego" - wyszło mi że najprostszy wynik
    przystaje do umowy o pracę :], co niczego nie rozwiązuje ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-22 22:21:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > (szwagra) ?
    > Proponuję zapodane linki z googla rozplątać, sporośmy tu

    Czyli muszę wystawic taką fakturę osobie która nie prowadzi DG i po
    sprawie??? Dobrze że dowiedziałem się o tym przed końcem stycznia.

    A dla własnego spokoju sporządzę niedługo relację z rozmowy z US na ten
    temat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 8. Data: 2003-01-22 23:10:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A dla własnego spokoju sporządzę niedługo relację z rozmowy z US na ten
    > temat.

    Poczytamy z dużym zainteresowaniem - pewnie znowu okaże się, że
    co US to inna interpretacja.

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2003-01-23 12:59:53
    Temat: Re: Re: Re: proszę o doinformwanie mnie - VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Czyli muszę wystawic taką fakturę osobie która nie prowadzi DG i po
    >+ sprawie???

    Zależy od definicji "takiej" :)
    Jak wynika z opisów - ma być "na taką samą działalność".

    pzdr, Gotfryd