  • 11. Data: 2007-07-06 13:34:38
    Temat: Re: prywatne przelewy na firmowym koncie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Ano przyczepi. To się nazywa ,,pranie pieniędzy''.

    Chyba czegoś nie wiem :]
    Mówisz że jakaś nowa definicja powstała, że o PK rozmawiamy czy
    co innego? ;) (tak, na PK, w odróżnieniu od KPiR, pieniądze *SĄ*
    ewidencjonowane i przełożenie z lewej kieszeni do prawej trzeba
    podeprzec papierkiem "wypłata").

    > Choć akurat nie widzę
    > tutaj opcji lewa->prawa, bo obydwie są prawe, tylko jednak prywatna

    Tak.

    > a druga służbowa.

    Nie, prywatna. Służbowa to ona może być dla jego pracowników.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-07-06 15:55:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 15:34
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707061531590.3144@athlon64>):

    > Chyba czegoś nie wiem :]
    > Mówisz że jakaś nowa definicja powstała, że o PK rozmawiamy czy
    > co innego? ;) (tak, na PK, w odróżnieniu od KPiR, pieniądze *SĄ*

    Nie wiem co to PK.

    > ewidencjonowane i przełożenie z lewej kieszeni do prawej trzeba
    > podeprzec papierkiem "wypłata").

    No ale jak chcesz lewą kasę uczynić prawą to się to nazywa pranie pieniędzy,
    prawdaż?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 13. Data: 2007-07-06 20:37:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie wiem co to PK.

    Pełna księgowość. Niemożliwe że nie wiesz! Nie da się czytać
    grupy i nie wiedzieć co to PK :) (BTW: na PK nie mam motywacji
    się znać, ale skoro grupowicze piszą i jeszcze UoR cytują to
    czasem coś zostaje w cache).

    > No ale jak chcesz lewą kasę uczynić prawą to się to nazywa pranie pieniędzy,
    > prawdaż?

    Tristan, lewa kieszeń wcale nie miała być przenośnią na pieniądze
    uzyskane nielegalnie, tylko na pieniadze leżące w innym miejscu :)
    Wydaje mi się, ze już wiem dlaczego żeśmy się nie dogadali!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-07-07 10:32:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 22:37
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707062234320.3560@athlon64>):

    > Pełna księgowość. Niemożliwe że nie wiesz! Nie da się czytać
    > grupy i nie wiedzieć co to PK :)

    No ja to znam pod skrótem FK.

    > Tristan, lewa kieszeń wcale nie miała być przenośnią na pieniądze
    > uzyskane nielegalnie, tylko na pieniadze leżące w innym miejscu :)

    Aha... Bo w moim środowisku lewa kieszeń oznacza właśnie ,,lewą'' kasę. Może
    nie tyle nielegalnie uzyskaną, co nie przepuszczoną przez system księgowy.
    Czasami niestety trzeba. Np. organizacja konferencji wymaga kasy na piwo do
    grilla wieczorem. A piwa legalnie na stowarzyszenie kupić nie można.

    > Wydaje mi się, ze już wiem dlaczego żeśmy się nie dogadali!

    :D Jeden kraj, jeden język a ja ich i tak kurwa nie rozumiem :D

  • 15. Data: 2007-07-07 11:29:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No ja to znam pod skrótem FK.

    Hm... ja to myślałem, że FK czyli finansowo-księgowy, to tylko jedna
    część z księgowości. Ale ja się nie znam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-07-07 13:17:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, July 7, 2007, 1:29:00 PM, you wrote:

    > Hm... ja to myślałem, że FK czyli finansowo-księgowy, to tylko jedna
    > część z księgowości. Ale ja się nie znam :)

    A tak w ogóle, to powinno być KH ;-P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2007-07-07 20:02:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 7 lipca 2007 15:17
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <6...@p...pl>):

    > A tak w ogóle, to powinno być KH ;-P

    A tak, KH też znam :D PK to mi się z Poleceniem Księgowania skojarzyło i nie
    czaiłem o co chodzi.

  • 18. Data: 2007-07-09 19:10:41
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > W celu optymalizacji kosztów na moim mBiznesie, robię sobie co jakiś czas
    > przelew z Ekonta na mBiznes, i dopiero stamtąd łączoną sumę przelewam na
    > inne konto (na czym oszczędzam całe 50 gr ;) ).
    > I tak mnie ciekawi, czy jest to coś czego się może US czepić?

    IMO nie może. Zatytułuj przelew z mbiznes na ekonto np. "wypłata wynagrodzenia"
    i z głowy. Sam sobie, skoro to DG, wypłacać wynagrodzenie możesz w dowolnym
    momencie. A co dalej z tym się dzieje, to już zupełnie nieistotne.

    p.

  • 19. Data: 2007-07-09 19:30:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotr KUCHARSKI w <news:1cT480m2gI418N34.chopin@akson.sgh.waw.pl>:

    > IMO nie może.

    Niektórzy twierdzą, że wszystko może, najwyżej później /przeprosi/ :)

    > Zatytułuj przelew z mbiznes na ekonto np. "wypłata wynagrodzenia"

    Ale tu w drugą stronę jest :>

    > i z głowy.

    Az sprawdziłem, co ja tam wpisuję... Zasilenie konta, wcześniej w PKO było
    wpłata własna

    > Sam sobie, skoro to DG, wypłacać wynagrodzenie możesz w dowolnym
    > momencie.

    Wynagrodzenie to jest za pracę, z tytułu zlecenia, za dzieło...

    Ale w DG /na KPIR/ to brzmi śmiesznie ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2007-07-11 20:26:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jul 2007, 'Tom N' wrote:

    > Wynagrodzenie to jest za pracę, z tytułu zlecenia, za dzieło...
    >
    > Ale w DG /na KPIR/ to brzmi śmiesznie ;-)

    ...słusznie, "zaliczka z zysku" :)

    pzdr, Gotfryd