  • 11. Data: 2007-08-09 22:00:47
    Temat: Re: [OT]prywatny sprzet a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2007, Anax WRC wrote:

    > hmm podstawowa kontrole z US? wlasnie takowa mam na mysli:)

    Dobra.
    To ustalmy, co i w ktorą stronę US kontroluje.
    Ewentualnie - co grozi za ew. zastrzeżenia :)
    Gdzie widzisz problem?

    > yyy sugerujesz ze nie moge? i ze dopiero moglbym jakby samochod byl ŚT?

    Nie.
    Sugeruję że dobrze robisz, tylko chcę znać PODSTAWĘ PRAWNĄ na której
    się opierasz, domniemując że dobrze robisz!
    W odpowiedzi każę Ci ją przeczytać jeszcze raz i zastosować do czego
    innego niz samochód ;)

    > doookladnie:))) moge sie latwiej pytac o droge i szybciej dotrzec do
    > klienta, a ponadto nie bede sie pocil przy kreceniu korbka i bede lepiej
    > prze ww klientaodebrany:)))

    Ale tu właśnie widzę *pewien* problem: ulepszenie podwyższa wartość ST,
    w odróżnieniu od "przywrócenia wartości użytkowej" (czyli po polsku
    remontu) nie stanowi kosztu.
    Owo "podwyższenie" idzie do amortyzacji.
    Warunkiem uznania rat amortyzacyjnych za koszt jest ujęcie ST w ewidencji.
    Nie chce mi się szukać cytatów bo pora późna, ale "z głowy czyli z niczego"
    mam wysoki poziom przekonania że tak właśnie zapisali (literalnie).

    > tak zrobie:)

    ...podpowiem że kluczem jest "sześciu lat" :) (wiadomo dlaczego - 5 lat
    przedawnienia, ale liczone od końca roku w którym *złożono zeznanie*
    czyli plus rok).

    > to rowniez rozumiem, przy zamykaniu dzialalnosci remanent. Srodkow
    > eksploatacyjnych wykazac nie moge

    ???
    Jak są "na stanie", to dlaczego nie?
    Raczej idzie o to, ze status towarów i materiałów jest inny niż
    wyposażenia. Przypadkiem do remanentu idzie jedno i drugie.

    pzdr, Gotfryd