  • 1. Data: 2008-04-03 19:45:11
    Temat: przejazdy autostradą A4
    Od: bożenka <b...@g...com>

    Witam wszystkich,

    Dojeżdżając codzień do pracy z Krakowa do Katowic kupuję bilety na
    bramkach autostrady.
    Czy mogę jest odliczyć od podatku tak jak bilety imienne MPK, czy PKP?
    Problem w tym, że te z A4 nie są imienne? Czy mozę faktura, dowód
    wpłaty wystarczą?
    Może miał ktoś podobny problem i zna odpowiedź. Bądź co bądź to 26 PLN
    co dzień!!! ( w korkach;) - Powinni jeszcze szkodliwe płacić....ech.
    Pozdrawiam,
    bożenka

  • 2. Data: 2008-04-03 19:56:29
    Temat: Re: przejazdy autostradą A4
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bożenka wrote:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Dojeżdżając codzień do pracy z Krakowa do Katowic kupuję bilety na
    > bramkach autostrady.
    > Czy mogę jest odliczyć od podatku tak jak bilety imienne MPK, czy PKP?

    Umowa o pracę, pit-37?

    Nie nie możesz.
    Ustawa wyraźnie mówi, okresowe, imienne bilety komunkacji miejskiej
    (chyab jakos tak).
    Jednorazowych nawet jakby byly imienne tez bys nie odliczyl.

    twoje paragony, nie sa ani imienne, ani okresowe, ani to komunikacja.

    jak "pracujesz" na umowę zlecenie, wówczas coś by się dało wymodzić w
    tym zakresie.

  • 3. Data: 2008-04-04 07:45:11
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "bożenka" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    ------------
    czy na A4 nie ma opcji abonamentu??

  • 4. Data: 2008-04-04 18:57:29
    Od: bożenka <b...@g...com>

    On 4 Kwi, 09:45, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> [...]
    > Może miał ktoś podobny problem i zna odpowiedź. Bądź co bądź to 26 PLN
    > co dzień!!! ( w korkach;) - Powinni jeszcze szkodliwe płacić....ech.

    Tak, kupowałam bilety rabatowe raz na kilka miesięcy za kilka-set
    złotych, wychodziło taniej o 50 na bilecie.
    Szkoda, że nie można odliczyć ... byłoby tego trochę.

  • 5. Data: 2008-04-05 20:29:19
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

[...]

    Samodzielnie nie możesz, ale możesz wejść "we współpracę" z kimś prowadzącym
    d-g, dla kogo mogłoby to być sensownym kosztem uzyskania przychodu. Kwora
    rzeczywiście niemała, a jeszcze część z tego to podatek VAT.

    marekz

  • 6. Data: 2008-04-06 09:22:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 05 kwiecień 2008 22:29
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ft8nre$aqf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > prowadzącym d-g, dla kogo mogłoby to być sensownym kosztem uzyskania
    > przychodu. Kwora rzeczywiście niemała, a jeszcze część z tego to podatek

    Oczywiście staniesz się wtedy przestępcą, o czym należy pamiętać.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-04-06 12:11:46
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Oczywiście staniesz się wtedy przestępcą, o czym należy pamiętać.

    Naturalnie. Zależnie od skali współpracy, osobą popelniającą przestępstwo
    albo wykroczenie skarbowe. Podobnie osoba współpracująca. To chyba nie budzi
    wątpliwości, zakładam że nie pisują tutaj osoby z niedoborami rozumu.

    marekz

  • 8. Data: 2008-04-06 12:17:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 06 kwiecień 2008 14:11
    wasz znak: <ftaeom$5qj$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > albo wykroczenie skarbowe. Podobnie osoba współpracująca. To chyba nie
    > budzi wątpliwości, zakładam że nie pisują tutaj osoby z niedoborami

    Jak widać pisują..... Nawet próbują innym radzić w sposób sugerujący
    zostanie przestępcą.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 9. Data: 2008-04-06 13:39:03
    Od: "Grzegorz P." <g...@w...pl>

    > Jak widać pisują..... Nawet próbują innym radzić w sposób sugerujący
    > zostanie przestępcą.

    Lepiej sie od razu przyznaj, ze czegos nie zalapales a nie wyjezdzaj tu z
    takimi umoralniajacymi tekstami. Ta tgrupa ma byc zrodlem informacji a nie
    porad osle.

    Grzesiek

  • 10. Data: 2008-04-06 13:45:24
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Jak widać pisują..... Nawet próbują innym radzić w sposób sugerujący
    > zostanie przestępcą.

    Przemysławie Adamie. Rozum jest najsprawiedliwiej podzielonym towarem na
    świecie. Każdy uważa, że ma go wystarczającą ilość oraz że to innym go
    brakuje.

    ukłony, marekz