  • Data: 2008-02-21 08:48:58
    Temat: przejście na VAT a kpr
    Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Moja żona rozpoczęła DG ale po kilku dniach koncepcja się nieco zmieniła
    i... czyny wyprzedziły trochę myśli ;)

    Wyglądało to mniej więcej tak

    1. rejestracja firmy (zasady ogólne bez VAT), przedmiot: sprzedaż przez
    internet.
    2. zakup kilku tow. handlowych
    3. zakup tow. handl. i mat. do produkcji towarów objętych obowiązkowo
    VATem (biżuteria srebrna)
    4. rozszerzenie przedmiotu działalności
    5. rejestracja do VATu.

    Wszystko razem trwało kilka dni.

    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Podatku VAT z faktury zakupu materiałów, której data jest
    wcześniejsza, niż data rejestracji do VATu przepadł?

    2. Fakturę tę mogę jednak zaksięgować w kwocie brutto w kpr jako zakup
    towarów i materiałów?

    3. Czy z chwilą rejestracji do VAT (lub rozszerzenia działalności) muszę
    przeprowadzić remanent?

    Pozdrawiam

    Przemek