  • 1. Data: 2005-07-31 13:44:10
    Temat: przepisanie domu a koszty
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    jeśli rodzice u notariusza przepiszą na mnie dom, to jakie z tego tytułu
    opłaty wchodza w grę ?
    Czy tylko opłata notarialna ? czy jakies podatki od "wzbogacenia się" ?
    pzdr Kuba

  • 2. Data: 2005-07-31 13:56:45
    Temat: Re: przepisanie domu a koszty
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kuba wrote:
    > jeśli rodzice u notariusza przepiszą na mnie dom, to jakie z tego tytułu
    > opłaty wchodza w grę ?
    > Czy tylko opłata notarialna ? czy jakies podatki od "wzbogacenia się" ?
    > pzdr Kuba

    1. notariusz
    2. podatek od darowizny (jeśli)
    3. wpis do księgi wieczystej.

  • 3. Data: 2005-07-31 14:07:06
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    > 1. notariusz
    > 2. podatek od darowizny (jeśli)
    > 3. wpis do księgi wieczystej.

    no właśnie chodzi mi szczególnie o ten "podatek od darowizny" jaki to jest
    procent od wartości ?
    Kuba

  • 4. Data: 2005-07-31 18:33:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kuba wrote:

    > no właśnie chodzi mi szczególnie o ten "podatek od darowizny" jaki to jest
    > procent od wartości ?
    > Kuba

    różny w zależności od wartości i czy zamierzasz tam mieszkać.

    znajdź sobie ustawę o podatku od spadków i darowizn i poszukaj art 16
    oraz tabelek z procentami podatku.

    jeżeli zadeklarujesz, że będziesz tam mieszkał przez 5 lat to 110 m2
    jest zwolnionych z podatku.
    od reszty (albo od całości, jak nie będziesz tam mieszkał) jest od 3 do
    7% w zależności od wartości, są jeszcze kwoty wolne od podatku.
    Tak prostu od ręki to się powiedzieć nie da, ale bez problemu policzy ci
    to notariusz, który od razu ten podatek pobierze.

  • 5. Data: 2005-07-31 20:41:59
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    dzięki Witek za odpowiedzi, znalazłem sobie własnie te tabelki