  • 1. Data: 2005-07-31 14:05:19
    Temat: wynajem lokalu a D.G.
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Wynajmuję firmie lokal usługowy w którym prowadzi działalnośc handlową.
    Wystawiam faktury Vat.
    I teraz pytanie
    Jesli obecnie jedynym moim źródłem dochodu jest tenże wynajem, to czy muszę
    prowadzić D.G. ?
    Z jedenj strony wiem, że nie, ale skoro (wiadomo) wystawiam faktury Vat i
    jestem vatowcem - to czy mogę działalność zamknąć i przejść na inne
    rozliczanie , czy tzw "zawiesić D.G." - choć już słyszałem że to dyskusyjny
    termin.
    I co w tym wypadku z Zusem, skoro nie prowadzę działalności a jedynie
    wynajmuję lokal, czy wystrczy sobie tylko opłacac składkę zdrowotną ?
    Obecnie jestem na książce przychodów i rozchodów, płacę vat i podatek
    dochodowy za wynajem, w Picie podaję dochód tylko w rubryce "wynajem,
    podnajem..."
    Co więc zrobić z Zusem, i czy zawieszenie firmy to najlepsze rozwiązanie ?
    pzdr Kuba