  • 1. Data: 2005-07-30 20:05:59
    Temat: Re: Work&tTravel , USA ??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wiesław Łopata wrote:
    > Czy pieniądze zarobione w USA podlegają opodatkowaniu w Polsce?

    tak.

  • 2. Data: 2005-07-30 20:06:11
    Temat: Work&tTravel , USA ??
    Od: "Wiesław Łopata" <w...@p...onet.pl>

    Czy pieniądze zarobione w USA podlegają opodatkowaniu w Polsce?
    Wiesiek

  • 3. Data: 2005-07-31 05:37:43
    Od: "Wiesław Łopata" <w...@p...onet.pl>

    > tak.

    Tylko że jak przeglądałem net, to na jakiejś stronie o podatkach ktoś na
    podobne pytanie dał odpowiedź że NIE bo....... Polska nie ma podpisanej z
    USA umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania ???!!!
    Wiesiek

  • 4. Data: 2005-07-31 06:18:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wiesław Łopata wrote:
> [...]
    > podobne pytanie dał odpowiedź że NIE bo....... Polska nie ma podpisanej z
    > USA umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania ???!!!

    Ma. Od 1976 roku.
    Gdyby nie miała to niczego by to nie zmieniało oprócz faktu, że od
    wyliczonego polskiego podatku nie mógłbyś odjąć podatku zapłaconego w
    USA i w ten sposób zapłaciłbyś podatek podwójne od tych samych
    pieniędzy. Raz w USA i raz w Polsce.
    Dlatego umowa nazywa się o unikaniu podwójnego opodatkowania, co czasmi
    niektórym myli się i uważają, że taka umowa daje im prawo do
    nieuwzględniania tego w podatkach w Polsce,

  • 5. Data: 2005-07-31 06:50:06
    Od: "Wiesław Łopata" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > niektórym myli się i uważają, że taka umowa daje im prawo do
    > nieuwzględniania tego w podatkach w Polsce,

    Dzięki
    To w takim razie nie jadę do Stanów ........ bo sie nie opłaca.
    Wiesiek

  • 6. Data: 2005-07-31 07:01:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wiesław Łopata wrote:

    > Dzięki
    > To w takim razie nie jadę do Stanów ........ bo sie nie opłaca.
    > Wiesiek

    maruda jesteś
    opłaca się opłaca
    po pierwsze 30 x $46 jest w Polsce zwolnione z podatku, po 46 dolarów za
    każdy dzień kiedy pracowałeś, max 30 dni, po drugie jak nie masz w
    Polsce dochodu, to podatek i tak do ciebie wróci z powrotem, bo masz
    kwotę wolną od podatku, po trzecie zawsze można coś zarobić na lewo, po
    czwarte takich wakacji to nigdy więcej miał nie będziesz.
    Fortuny to ty nie przywieziesz, ale dołożyć też nie dołozysz.

  • 7. Data: 2005-07-31 07:27:13
    Od: "Wiesław Łopata" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > czwarte takich wakacji to nigdy więcej miał nie będziesz.
    > Fortuny to ty nie przywieziesz, ale dołożyć też nie dołozysz.

    A to co innego ......... Niech będzie jadę. Raz maty rodyła!.
    A tak na serio. Gdzie mogę poczytać dokładnie o takim przypadku rozliczeń
    podatkowych.
    Jeszcze raz dziękuję.
    Wiesiek

  • 8. Data: 2005-07-31 07:35:01
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Wiesław Łopata (news:dchudh$kf5$1@atlantis.news.tpi.pl)
    Napisał(a):
    > A to co innego ......... Niech będzie jadę. Raz maty rodyła!.
    > A tak na serio. Gdzie mogę poczytać dokładnie o takim przypadku rozliczeń
> [...]

    Najlepiej zadać pytanie w US właściwym dla miejsca zamieszkania. U mnie
    naczelniczka US nie wiedziała co z tym fantem (wyjazd do USA, zarobki)
    wyliczyć, więc wzięła jakąś dietę (wyżywienie+ nocleg) pomnożyła przez ilość
    dni, i wyszło jej że suma diet za pobyt przekroczyła całą zarobioną tam
    kasę...

    :)
    Robert

  • 9. Data: 2005-07-31 12:25:45
    Od: "Wiesław Łopata" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <T...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ilość
    > dni, i wyszło jej że suma diet za pobyt przekroczyła całą zarobioną tam

    Wiem, wiem. Jak zadałem pewnego razu pytanie 3 różnym Urzędom Dzielnicowym
    to otrzymałem 5 różnych odpowiedzi.
    Co kraj (Urząd Skarbowy) to obyczaj.
    Chciałbym być wcześniej teoretycznie przygotowany.
    Wiesiek

  • 10. Data: 2005-07-31 13:08:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert wrote:

> [...]
    > dni, i wyszło jej że suma diet za pobyt przekroczyła całą zarobioną tam

    no i to jest co o czym mówię,
    tylko kiedyś dieta + noclef to było 86 dolarów i nie było limitu 30 dni.
    teraz jest tylko dieta 46 dolarów i limit 30 dni. I taka kwota dla
    polskiego US nie istnieje. Z reszty trzeba się rozliczyć.