  • 1. Data: 2005-07-31 09:35:20
    Temat: Pożyczka od znajomego na dłuuugi okres
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Czy pożyczając pewną kwotę pieniędzy np. 100 000 zł i ustalając, że zwrot
    pożyczonej kwoty (wraz z odsetkami) nastąpi za 25 lat zobowiązany będę ja
    (albo on) do zapłaty podatków?

  • 2. Data: 2005-07-31 10:43:42
    Temat: Re: Pożyczka od znajomego na dłuuugi okres
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy pożyczając pewną kwotę pieniędzy np. 100 000 zł i ustalając, że zwrot
    > pożyczonej kwoty (wraz z odsetkami) nastąpi za 25 lat zobowiązany będę ja
    > (albo on) do zapłaty podatków?

    W Polsce nie można prywatnie pożyczać pieniędzy na procent.

  • 3. Data: 2005-07-31 12:53:15
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "filigaro" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce nie można prywatnie pożyczać pieniędzy na procent.

    TAK? A skad geniuszu prawny czerpiesz swoje przekonanie? Jakis przepis moze?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-07-31 13:11:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    filigaro wrote:

    > W Polsce nie można prywatnie pożyczać pieniędzy na procent.

    Serio?

  • 5. Data: 2005-07-31 13:12:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pissmejker wrote:
    > Czy pożyczając pewną kwotę pieniędzy np. 100 000 zł i ustalając, że zwrot
    > pożyczonej kwoty (wraz z odsetkami) nastąpi za 25 lat zobowiązany będę ja
    > (albo on) do zapłaty podatków?

    2% od umowy pożyczki w momencie podpisania pożyczki, a znajomy odsetki
    dolicza do dochodu.

  • 6. Data: 2005-07-31 14:58:04
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    > 2% od umowy pożyczki w momencie podpisania pożyczki, a znajomy odsetki
    > dolicza do dochodu.

    dzięki za szybką odpowiedz
    ale mam jeszcze pytanie
    gdzie znajde podstawe prawna tych 2%?

    A znajomy doliczy odsetki do dochodu w momencie ich kapitalizacji czyli
    zgodnie z umową przy spłacie pożyczki.

  • 7. Data: 2005-07-31 14:59:14
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "filigaro" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W Polsce nie można prywatnie pożyczać pieniędzy na procent.

    Jezu, już widzę te więzienia przepełnione odsiadującymi wysokie wyroki za
    pożyczki udzielone na wysoki procent :-)

  • 8. Data: 2005-07-31 16:24:21
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie znajde podstawe prawna tych 2%?

    ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych, t.j. z tego roku, nie
    pamiętam Dz.U....

    > A znajomy doliczy odsetki do dochodu w momencie ich kapitalizacji czyli
    > zgodnie z umową przy spłacie pożyczki.

    dołaczam się do pytania, jak spłata pożyczki wraz z odsetkami następuje po
    25 latach, to jak z dochodowym ??

  • 9. Data: 2005-07-31 18:34:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pissmejker wrote:

    > dzięki za szybką odpowiedz
    > ale mam jeszcze pytanie
    > gdzie znajde podstawe prawna tych 2%?

    ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych, słynny PCC

  • 10. Data: 2005-07-31 18:37:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Slayer wrote:

    > dołaczam się do pytania, jak spłata pożyczki wraz z odsetkami następuje
    > po 25 latach, to jak z dochodowym ??

    Podatek dochodowy płaci się w roku, w którym osiągnięto dochód.
    Jeżeli za 25 lat spłacisz mu całość z odsetkami to za 25 lat odsetki
    doliczy do dochodu.
    DISCLAIMER: chyba, że pożyczki są traktowane inaczej, ale nie
    przypominam sobie.