  • 1. Data: 2005-07-30 13:43:54
    Temat: Kasa mieszkaniowa w PEKAO S.A.
    Od: "Andrzej Kaczor" <a...@w...pl>

    Dzien dobry,

    Moi rodzice w 1999 zawarli umowe o kredyt kontraktowy, po trzech latach
    umowa zostala przedluzona odpowiednim aneksem. W czerwcu 2005 ta umowe
    scedowali na mnie. Teraz chcialbym kupic mieszkanie na rynku wtornym. Jednak
    ja kupuje mieszkanie wraz z narzeczona (jak na razie konkubinat). Chcialbym
    wyplacic uzbierane srodki w kasie mieszkaniowej (nie interesuje mnie kredyt
    w PEKAO S.A.). Dowiedzialem sie w PEKAO, ze aby wyplacic pieniadze musze
    przedstawic przynajmniej umowe przedwstepna kupna mieszkania. Pop
    przedstawieniu umowy przedstepnej bank musi w ciagu 3 miesiecy wyplacic mi
    na podane konto uzbierane przeze mnie pieniadze wraz z odsetkami. Czy umowa
    koncowa dot. kupna mieszkania musi byc podpisana w tym samym roku
    kalendarzowym co umowa przedwstepna? Jakie sa ograniczenia w sprawie
    pozyskania srodkow z kasy mieszkaniowej? Czy po wyplacie pieniedzy na
    podstawie umowy przedstepnej nalezy dodatkowo udokumentowac zakup mieszkania
    (np. umowa koncowa kupna mieszkania)? Moi rodzice odpisywali sobie tez ulge
    i nie chcieliby jej utracic (tj. oddawac pieniedzy do US). Prosze o
    odpowiedź.

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-07-31 11:03:40
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa w PEKAO S.A.
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Andrzej Kaczor" <a...@w...pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > przedwstepna kupna mieszkania. Pop przedstawieniu umowy przedstepnej
    > bank musi w ciagu 3 miesiecy wyplacic mi na podane konto uzbierane

    A gdzie pytales ? Zapytaj bezposrednio, pod warszawskim numerem KM.
    Byc moze cos sie zmienilo, ale to co oni Ci powiedzieli zakrawa na jakas
    herezje - dotychczas umowe przedwstepna przedstawialo sie wylacznie po to,
    (jako zalacznik do podania do prezes/a KM) aby KM laskawie wyplacila Twoje
    pieniadze szybciej. Poza tym to Twoje pieniadze i jak dotad (moze cos sie
    zmienilo, ja wyplacalem na poczatku roku) KM nie byla w zaden sposob
    zobowiazana kontrolowac na co wydajesz pieniadze (bo to nie ich interes).

    Tak wiec dopytaj jeszcze raz bezposrednio w KM...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 3. Data: 2005-07-31 19:55:39
    Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kaczor" <a...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:dcg06l$474$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przedstawieniu umowy przedstepnej bank musi w ciagu 3 miesiecy wyplacic mi
    > na podane konto uzbierane przeze mnie pieniadze wraz z odsetkami.

    Witam,

    Dopytaj sie moze w "centrali" Kasy Mieszkaniowej na pl. Bankowym, W-wa.
    Kilka miesiecy temu zlozylem w najblizszym oddziale dyspozycje skrocenia
    okresu oszczedzania (umowe mialem do konca roku), a nastepnie dyspozycje
    wyplaty srodkow. Po niecalym miesiacu pieniadze mialem na koncie (zlozylem
    po prostu pismo o przyspieszenie wyplaty srodkow).
    Pani w Kasie Mieszkaniowej powiedziala mi, dosc rozsadnie, ze wlasciwe
    przeznaczenie srodkow gromadzonych w KM musze ewentualnie udokumentowac
    przed US, banku takie rzeczy nie interesuja....

    Pozdrawiam,
    Kuba