  • 1. Data: 2005-07-31 11:24:11
    Temat: brak ubezpiecznie zdrowotnego - jak sie za to zabrac ?
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    witam, czy osoba ktora skonczyla edukacje i nie podjela jeszcze pracy, moze
    sama oplacac sobie skladke na ubezpieczenie zdrowotne a jesli tak , jak
    powinna sie za to zabrac?
    isc do oddzialu ZUSu w swoi miescie, czy do NFZu's, czy do czego\? i jak
    wyglada ta procedura? bo skladka to chyba 150 zl miesiecznie?

    chodzi konkretnie o to, ze mam znajomego, ktory chce prowadzic jakas
    dzialanosc zarobkowa, ale nie zarejestrowal jej jeszcze ... - zrobi to
    chyba za kilka miseicy dopiero
    tzn pracuje na wlasna reke, tworzac strony www dla innych, ale oficjalnie
    nic nie robi
    i tym samym ma chwilowo status nijaki, a wiec nie jest juz studentem, nie
    pracuje nigdzie, nie pracuje dla siebie ( tzn racuje, ale nieoficjalnie, no
    bo firmy nie zarejestrowal ) ani nie chce sie zarejestowac jako bezrobotny

    i tym samym w zaden sposob nie jest ubezpieczony

  • 2. Data: 2005-07-31 12:48:42
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:dciccv$a3d$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > bo firmy nie zarejestrowal ) ani nie chce sie zarejestowac jako bezrobotny
    >
    > i tym samym w zaden sposob nie jest ubezpieczony

    Wystarczy zarejestrować się w Urzędzie Pracy i będzie ubezpieczenie do
    czasu podjcia pracy.

  • 3. Data: 2005-07-31 22:00:03
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy zarejestrować się w Urzędzie Pracy i będzie ubezpieczenie do
    > czasu podjcia pracy.

    dziekuje za odpowiedz, ale jeszcze interesuja mnie trzy rzeczy

    zalozmy ze ta osoba nie chce rejestrowac sie jako bezrobotna, gdyz nie chce
    szukac pracy, ani zglaszac sie regularnie do urzedu... zamierza np.
    podrozowac przez kilka miesiecy, a potem zalozy firme i tym samym
    zalegalizuje, czy tez zarejestruje dzialalnosc zarobkowa, ktora dotychczas
    dorywczo nieoficjalnie wykonywala

    czy taka osoba moze po prostu zawrzec umowe z NFZ i placic te 200 zlotych
    miesieczniue na ubezpieczenie zdrowotne? wlasnie wyszukalem , ze chyba jest
    to mozliwe i nazywa sie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrototnym... tylko na
    druku trzeba podac m.in PESEL i NIP... a jak ktos nigdy nigdzie nie pracowal
    ( bo byl studentem, a czasem po znajomosci tworzyl dla innych stony
    internetowe ), to NIPU on nie ma

    i jeszcze jedna kwestia... czy w NFZ jest mozliwosc dokladnego sprawdzenia,
    kiedy komus wygaslo ubezpieczenie? chodzi o osobe ktora ukonczyla studia
    dzienne przed rokeim, ale teraz dopiero obronila dyplom - kiedy jej wygaslo
    wobec tego to ubezpieczenie zdrowotne?

    FRANCO

  • 4. Data: 2005-08-01 10:01:16
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:dcjhl9$j8n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nie pracowal ( bo byl studentem, a czasem po znajomosci tworzyl dla innych

    NIP może mieć każdy - nie ma znaczenia czy pracował czy nie

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-08-01 10:43:00
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:dcjhl9$j8n$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >

    > NIP może mieć każdy - nie ma znaczenia czy pracował czy nie

    Obecnie w Słupsku nie przyjmą wniosku o nadanie NIP bez podania pracodawcy
    .

  • 6. Data: 2005-08-01 12:09:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maria wrote:

    > Obecnie w Słupsku nie przyjmą wniosku o nadanie NIP bez podania pracodawcy

    Standardowo nie.
    Wystarczy tylko zlożyć NIP-3 i napisać liścik uzasadniający jakokolwiek
    koniczność posiadania NIP i NIP muszą nadać.
    Najlepszym wytłumaczeniem jest: Osiągnąłem dochody z pracy za granicą.

  • 7. Data: 2005-08-01 12:15:39
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

> [...]
    > koniczność posiadania NIP i NIP muszą nadać.
    > Najlepszym wytłumaczeniem jest: Osiągnąłem dochody z pracy za granicą.

    no ale jak sie tak uzasadni wniosek o NIP, to potem pewnie beda sie
    spodziewac zadeklarowania jakis dochodow

    z tego co widzialem, na wniosku o dobrowolne ubezpieczenie w NFZ tez jest
    rubryka gdzie trzeba zadeklarowac dochody... a wiec mozna tam wpisac "0" ?
    czy tez osoba ktora ma 0 dochodow, z natury swojej nie moze sie sama
    ubezpeiczyc, w mysl logiki, ze skad by wziela 200 zlotych na skladke
    miesiecznie?

  • 8. Data: 2005-08-01 13:20:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    FRANCO wrote:

    > no ale jak sie tak uzasadni wniosek o NIP, to potem pewnie beda sie
    > spodziewac zadeklarowania jakis dochodow

    po co?

> [...]
    > czy tez osoba ktora ma 0 dochodow, z natury swojej nie moze sie sama
    > ubezpeiczyc, w mysl logiki, ze skad by wziela 200 zlotych na skladke

    dostaje miesięczną darowiznę od rodziców w wysokości 200 zł.
    Nie podlega opodatkowaniu, więc sie jej nigdzie nie wykazuje.

  • 9. Data: 2005-08-01 13:55:21
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    > po co?

    > dostaje miesięczną darowiznę od rodziców w wysokości 200 zł.
    > Nie podlega opodatkowaniu, więc sie jej nigdzie nie wykazuje.

    oki, dziekuje, zakladam, ze potem za kilka miesecy po zalozeniu firmy
    przejscie z "dobrowolnego" ubezpieczenia zdrowotnego na obowiazkowe odbywa
    sie dosc plynnie

    jeszcze jedna kwestia ktorej nie wiem to to, ze w Funduszu zawierajac
    dobrowolne ubezpieczenie trzeba okreslic ile sie nie bylo ubezpieczonym i od
    tego uzaleznia sie oplate dodatkowa.

    z tego co wiem, jak ktos skonczyl studia - uzyskal absolutorium rok temu, to
    ubezpieczenie wygaslo mu pod koniec wrzesnia ubieglego roku. Podobno mozna
    bylo bylo uzyskac specjalne zaswiadczenie w dziekanacie, ze osoba ta sie
    jeszcze nie obronila ( na obrone dyplomu przysluguje obecnie rok, i tym
    samym ubezpieczenie ulegoby wydluzeniu ), ale jak sie tego nie zrobilo, to
    zapewne ubezpieczenie wygaslo juz we wrzesniu ubieglego roku, i tym samym ta
    osoba przez ostatnie 9 miesiecy nie byla ubezpieczona... ( ? )

    ale na to pytanie tutaj nikt mi juz chyba nie odpowie, pewnie trzeba to juz
    dokladnie sprawdzic w NFZie

    dziekuje

    FRANCO

  • 10. Data: 2005-08-01 14:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Aug 2005, witek wrote:
    [...]
    > Najlepszym wytłumaczeniem jest: Osiągnąłem dochody z pracy za granicą.

    "...planuję osiągnięcie przychodu w wysokości 70 groszy ze sprzedaży
    książki nabytej 2 tygodnie temu"....
    W odróżnieniu od PCC nie ma zwolnienia kwotowego :> (jest tylko
    czasowe - jak książka się "uleży" po pół roku to podatku nie ma).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)