  • 1. Data: 2005-07-31 08:11:04
    Temat: wykonanie WWW przez firme - 50% w KUP?
    Od: "D" <d...@o...pl>

    jako firma wykonalem serwis WWW dla innej firmy, sporzadzilem licencje zaw.
    przeniesienie praw majatkowych. jaki jest KUP takiej uslugi i jak go
    zaksiegowac? w UoD jest 50%, czy tu tak samo?

    Domino

  • 2. Data: 2005-07-31 09:19:24
    Temat: Re: wykonanie WWW przez firme - 50% w KUP?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2005 10:11:04 +0200, D napisał(a):

    > jako firma wykonalem serwis WWW dla innej firmy, sporzadzilem licencje zaw.
    > przeniesienie praw majatkowych. jaki jest KUP takiej uslugi i jak go
    > zaksiegowac? w UoD jest 50%, czy tu tak samo?

    Jak jako firma to KUP taki jaki masz udokumentowany w KPiR lub w KH (
    zalezy co prowadzisz )

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-07-31 10:24:28
    Od: "D" <d...@o...pl>

    > Jak jako firma to KUP taki jaki masz udokumentowany w KPiR lub w KH (
    > zalezy co prowadzisz )

    czyli 0zl - niedobrze.

  • 4. Data: 2005-08-10 13:47:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 31 lipca 2005 12:24, gdy D napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    to podpisz z nimi UoD i już.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2005-08-10 19:42:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to niedziela, 31 lipca 2005 12:24, gdy D napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > to podpisz z nimi UoD i już.

    Tia... i w końcu po apelacji do jego wyroku NSA będziemy wiedzieli
    czy skreślenie zapisu o "świadczeniu jednocześnie dla ludności"
    jest równoznaczne z dowolnością wykonywania TYCH SAMYCH usług
    w ramach DG i "działalności osobistej" :>
    Ja bym się bał :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-10 20:10:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 10 sierpnia 2005 21:42, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
> [...]

    > jest równoznaczne z dowolnością wykonywania TYCH SAMYCH usług
    > w ramach DG i "działalności osobistej" :>

    Powiedz coś więcej, bo ja właśnie podpisałem U-Z na mniej więcej to co w DG.
    Do tej pory słyszałem o niebezpieczeństwie uznania DG za U-Z albo UoP. Ale
    w drugą stronę? Przecież wiele osób pracuje na UoP, a w wolnej
    chwili ,,dorabia'' sobie na własną rękę (nierzadko w swoim fachu właśnie).

  • 7. Data: 2005-08-11 09:44:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > w drugą stronę? Przecież wiele osób pracuje na UoP, a w wolnej
    > chwili ,,dorabia'' sobie na własną rękę (nierzadko w swoim fachu właśnie).

    No czekaj.
    Powrzucałeś do jednego worka UoP i DG - a przecież dla UoP jest
    jasna regulacja, bo przepisy z KP są przepisami szczegółowymi
    wobec KC (więc nie ma możliwości żeby uznać UoP za UZ lub UoD)
    zaś ustawy podatkowe (dochodowa i VAT) zawierają wyraźne regulacje
    dla odrębnego opodatkowania umowy o pracę.
    Cyrk jest wyłącznie z umowami "osobistymi" wobec DG...
    Dawniej był zapis o "umowach świadczonych dla ludności" - co prowadziło
    literalnie do wniosku że jeśli jakiś rodzaj NIE jest "świadczony dla
    ludności" to to NIE jest DG (sam przezornie "świadczyłem" na drobne
    kwoty, choć mi to do szczęścia potrzebne nie było :>) zaś jeśli jakiś
    rodzaj usługi jest "świadczony dla ludności" - to WSZYSTKIE takie
    usługi (oczywiście wyłączając te podlegające przepisom szczególnym
    - na przykład z umowy o pracę !) są DG.

    Teraz zapisu "dla ludności" nie ma.
    I jasności czy taką samą umowę można zawrzeć na DG i w ramach
    "umowy osobistej" również.
    Zapis: "z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych
    w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej
    oraz przychodów, o których mowa w pkt 9" mógłby sugerować że wolno,
    bo owe "ramy" na zdrowy rozum powinien określać prowadzący DG.
    Ale... ale właśnie pytaniem jest CO może po kolei zarzucić US komuś
    kto prowadzi DG i jednocześnie wykonał "usługę osobistą"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)