  • 1. Data: 2003-06-28 07:09:53
    Temat: pytanei o ... podatki (ODLICZENIA)
    Od: "Arczi" <A...@o...pl>

    Witam

    Jestem nowym grupowiczem , od niedawna zacząłem swoją pierwszą pracę i do
    tej pory nie interesowałem się zupełnie podatkami. Niestety teraz muszę.
    Zwracam się więc do profesjonalistów (Was) o pomoc.
    Zarabiam ok 2500 brutto, jest to moja pierwsza praca po studiach (ukończone
    X.2002) . Do pracy dojezdzam 30 km każdego dnia autobusem 160/ mc , mieszkam
    w wynajętym mieszkaniu w poznaniu (350/ mc). teraz chce kupić auto chyba że
    wymyślę jakiś własny mały interesik.
    Poradźcie co mogę sobie odliczyć od podatku, w co warto zainwestować zeby
    sobie póżniej odliczyć i gdzie znajdę jakieś czytelne dla laika prawo
    podatkowe z poradami żebym mógłsięlepiej orientować w prawie podatkowym

    Z góry dzieki za wszelką pomoc

    Pozdrawiam

    Artur

  • 2. Data: 2003-06-28 10:10:31
    Temat: Re: pytanei o ... podatki (ODLICZENIA)
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Arczi" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie póżniej odliczyć i gdzie znajdę jakieś czytelne dla laika prawo
    > podatkowe z poradami żebym mógłsięlepiej orientować w prawie podatkowym

    Odliczenia:
    zbieraj bilety miesięczne. Muszą być imienne. jak wyjdzie więcej niż
    zryczałtowane koszty przychodu, to będziesz mógł wybrać opcję, jak chcesz
    się rozliczać.
    Jeśli masz podpisaną umową najmu, to będziesz mógł też odliczyć ewentualne
    wydatki na remont. Potrzebna faktura vat na twoje nazwisko.
    Odliczyć też możesz wszelkie kursy dokształcające związane z pracą, zakupy
    książek związane z pracą.

    Dużo ciekawych rzeczy znajdziesz na stronach wyborczej w poradniku
    podatnika.
    Warto też przeczytaać ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak
    koło paragrafu 26,27. Tam jest najciekawsze dla ciebie.

    Samochodu niestety nie odliczysz.