  • 1. Data: 2004-11-01 17:00:45
    Temat: [pytania] ryczałt na samochód a umowa użyczenia (dla osoby trzeciej)
    Od: Robert Steward <d...@o...pl>

    witam
    czy dla u.s. nie będzie podejrzane lub dziwne
    jeżeli mając ryczałt na prywatny samochód w firmie której jestem
    zatrudniony, użyczę go osobie trzeciej np. sympatii.
    sympatia prowadzi jednosobowo działalnośc gospodarczą (kpir)
    i "chciałaby, wrzucać w koszty" ewntualne wydatki związane z
    użytkowaniem samochodu

    dziękuję za info
    Robert Steward

  • 2. Data: 2004-11-01 20:33:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2004, Robert Steward wrote:
    [...]
    > + czy dla u.s. nie będzie podejrzane lub dziwne
    > + jeżeli mając ryczałt na prywatny samochód w firmie której jestem zatrudniony,
    > + użyczę go osobie trzeciej np. sympatii.

    Nie wiem :) Za to:

    > + sympatia prowadzi jednosobowo działalnośc gospodarczą (kpir)
    > + i "chciałaby, wrzucać w koszty" ewntualne wydatki związane z użytkowaniem
    > + samochodu

    ...nie wiem również czy zdajesz sobie sprawę że z tytułu "używania
    za darmo" ma przychód. Przychód jest "wirtualny w postaci nieodpłat-
    nego świadczenia" (art. 11.1 ustawy) i ma "wartość rynkową".
    Prawdopodobnie (nie mnie pytać...) wyjdzie "wartość wypożyczenia
    w wypożyczalni".
    Z góry zastrzegam że nie wiem czy ów "przychód" może jednocześnie
    stanowić KUP (*niezależnie* od wydatków na tenże samochód !!)
    - jak gdzieś widać komentarz to mowa TYLKO o owym przychodzie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)