  • 1. Data: 2004-11-08 08:56:30
    Temat: pytanie o składki
    Od: Wojciech Wójcik <w...@w...pl>

    Hej,

    sorry jeżeli NTG ale nie znalazłem odpowiedniejszej. Pytanie dotyczy składek
    na ZUS. Jakiś czas pracowałem na umowę o pracę. Ostatnio zwolniłem się i
    pracuję na umowę o dzieło. Jak wiadomo, nowy "pracodawca" w związku z tym
    nie opłaca składek na ZUS. Teraz pytanie, czy ja powinienem to robić sam czy
    może muszę to robić sam? Co mi grozi jeżeli to oleję? Dzwoniłem na infolinię
    do ZUS ale standardowo, jak we wszystkich państwowych organizacjach, albo
    zajęte (pani Frania dzwoni do pani Geni z pokoju obok i umawia się na kawkę)
    albo nikt nie odbiera (pani Frania poszła na herbatę, kawę lub po prostu do
    wc).

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-11-08 09:44:21
    Temat: Re: pytanie o składki
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Wójcik" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zajęte (pani Frania dzwoni do pani Geni z pokoju obok i umawia się na
    kawkę)

    pani Frania odkłada słuchawkę na biurko i idzie osobiście do pokoju obok ;)

    > albo nikt nie odbiera (pani Frania poszła na herbatę, kawę lub po prostu
    do
    > wc).

    tak tak, pani Frania se poszła, ale zapomniała zrobić zajęte ;)

    Przyuważone okiem własnym w zus wielokrotnie !!
    Raz nawet zapytałam panią w okienku, dlaczego tak perfidnie odkładają te
    słuchawki i idą w cholere a człek potem pół dnia dzwoni aż do obłędu...
    No to usłyszałam, że niektóre panie robią na dwóch pokojach jednocześnie...
    buahahahahha zatrudniają tam dobre kilka procent ogólu pracujących w tym
    kraju i jeszcze mają braki kadrowe.. Ręce opadają !!

    > Pozdrawiam
    > Wojtek

    Pozdrawia Monia.
    ps. Sorki, że nie pomogłam w temacie, ale nie mogłam się powstrzymać od tej
    dygresji.

    Po pomoc dzwoń 061 8-314-140 <= numer do Zus w Poznaniu, siedzi tam nie
    zawsze miła (zależy od humoru) ale pomocna pani..
    Co ważne, siedzi tam, a nie łazi po Zus-ie, więc jest duże
    prawdopodobieństwo, że odbierze.
    Ja zawsze do niej dzwonię jakby co. Na pewno rozwiąże Twój problem,
    powodzenia :)

  • 3. Data: 2004-11-09 20:00:45
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Wojciech Wójcik" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    czy
    > może muszę to robić sam? Co mi grozi jeżeli to oleję?

    w zasadzie nic ci nie grozi. Możesz być poza systemem ubezpieczeń
    społecznych jeśli wykonujesz umowę o dzieło tylko pamiętaj żadnych
    chorobowych, rent, emerytury z zusu itd.
    Jeśli chcesz iść do lekarza na NFZ to musisz opłacać sobie sam ubezpieczenie
    zdrowotne, obecnie około 210 zet miesięcznie (do częściowego potrącenia w
    rocznym zeznaniu podatkowym).

    pzdr.
    Magdi