  • 1. Data: 2004-11-08 08:23:09
    Temat: umowa sp.c. - kapitał i PCC
    Od: "ESka" <eskaes@wp_._pl>

    Zawiązuję z koleżanką spółkę i mamy taki problem:
    1. Czy jest wymagane określenie wysokości kapiatału spółki?
    Chcemy umieścić zapis: "Wszelkie fundusze potrzebne do prowadzenia spraw
    spółki wnoszą wspólnicy w gotówce proporcjonalnie do udziałów".
    Szczerze mówiąc nie potrafimy określić ile będzie nam potrzeba, żeby
    działać - może coś załatwimy na kredyt, może kupimy coś z odroczonym
    terminem płatności, a w tym czasie pojawią sie już środki z działalności. Do
    tego zaczynamy w styczniu, więc nagle może się okazać, że wszystko jest
    droższe.
    2. Pojawia sie tylko wątpliwość - co z PCC? Należy zapłacić podatek od umowy
    spółki. No to jaki? Za każdym razem jak coś wpłacimy?

    Pozdrawiam,
    ESka

  • 2. Data: 2004-11-08 08:33:10
    Temat: Re: umowa sp.c. - kapitał i PCC
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ESka <eskaes@wp_._pl> napisał(a):

    > Zawiązuję z koleżanką spółkę i mamy taki problem:
    > 1. Czy jest wymagane określenie wysokości kapiatału spółki?

    nie jest, spółka może nie mieć kapitału, w każdym momencie mozna go
    oczywiście aneksem wprowadzić jeżeli byłby potrzebny

    > 2. Pojawia sie tylko wątpliwość - co z PCC? Należy zapłacić podatek od
    umowy
    > spółki. No to jaki? Za każdym razem jak coś wpłacimy?

    nie płacicie podatku PCC jeżeli nie ma kapitału, nie składancie deklaracji
    PCC bo nie występuje obowiązek podatkowy, w momencie wniesienia kapitału
    składacie PCC o płacicie ten ogromny 0,5% podatek ;-)

  • 3. Data: 2004-11-08 08:50:34
    Od: "ESka" <eskaes@wp_._pl>

    Użytkownik "Slayer" napisał w wiadomości :
    > w momencie wniesienia kapitału
    > składacie PCC o płacicie ten ogromny 0,5% podatek ;-)

    Dziękuję za odpowiedź. Nie wiem tylko kiedy następuje to wniesienie
    kapitału. Czy wpłacam podatek w momencie zakupu np. komputera za 5 tys. na
    który się zrzucamy. A jak kupię ksero za pieniądze z pierwszej faktury, to
    już nie? Czy dopóki nie mam aneksu do umowy z wysokością kapitału to sobie
    wpłacam i wypłacam pieniądze nie przejmując się podatkiem?

    Pozdrawiam,
    ESka