  • 1. Data: 2007-08-02 10:05:26
    Temat: jednorazowa amortyzacja?
    Od: <g...@n...pl>

    Skoro nie mogę udowodnic ,ze zakupiony srodek trwały był uzywany to moze
    mozna zastosowac amortyzacje jednorazową? Kłopot w tym ,ze urzad skarbowy
    nie potrafi mi odpowiedziec czy mogę wpisać w koszty dowolna kwotę, byle
    tylko nie przekroczyła 50000euro a reszte amartyzowac na starych zasadach,
    czy tez tez stosowac zasade- całość w koszty albo nic. Co o tym myslicie?

  • 2. Data: 2007-08-02 21:05:47
    Temat: Re: jednorazowa amortyzacja?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, g...@n...pl wrote:

> [...]
    > czy tez tez stosowac zasade- całość w koszty albo nic. Co o tym myslicie?

    ...myślimy że nie zawadzi wziąć z ustawy:
    +++
    7. Podatnicy [...] oraz mali podatnicy, mogš dokonywać jednorazowo
    odpisów amortyzacyjnych od wartoœci poczštkowej
    œrodków trwałych zaliczonych do grupy 3-8 Klasyfikacji, z wyłšczeniem
    samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym œrodki te zostały
    wprowadzone do ewidencji œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych
    i prawnych, do wysokoœci nieprzekraczajšcej w roku podatkowym równowartoœci
    kwoty 50.000 euro
    łšcznej wartoœci tych odpisów amortyzacyjnych.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    No to gdzie problem?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-08-03 07:03:36
    Od: <g...@n...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708022303250.3412@athlon64...

> [...]
    > 7. Podatnicy [...] oraz mali podatnicy, mogą dokonywać jednorazowo
    > odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej
    > środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8 Klasyfikacji, z wyłączeniem
    > samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te zostały
    > wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    > i prawnych, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym
    równowartości
    > kwoty 50.000 euro
    > łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych.

    A może chodzi im o sama definicje amortyzacji jednorazowej? Jesli środek
    trwały zakupiony został za 50000 euro a ja chce odliczyc jednorazowo np.
    20000?