  • 1. Data: 2007-08-02 09:54:24
    Temat: Jak otrzymać NIP kiedy się jest studentem
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    Potrzebuje NIP, ale nie pracuje tylko studiuje.
    W formularzu NIP-3 jest podpis pracodawcy i miejsce na jego pieczątke.
    Czy można to obejść? czy bez zatrudnienia nie otrzymam numeru NIP?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Pozdrawiam
    M.Z.

  • 2. Data: 2007-08-02 09:59:53
    Temat: Re: Jak otrzymać NIP kiedy się jest studentem
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2007 o 11:54:24 Michal Z. <i...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > W formularzu NIP-3 jest podpis pracodawcy i miejsce na jego pieczątke.
    > Czy można to obejść? czy bez zatrudnienia nie otrzymam numeru NIP?

    Zaraz Ci napiszą, że skoro nie ma kto przybić w tym okienku pieczątki to
    znaczy
    że tylko wydaje Ci się że potrzbeujesz NIP :)
    Poszukaj wątku "Ja uzyskać NIP dla nieletniego?" - był ostanio.

  • 3. Data: 2007-08-02 12:56:43
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Ostatnio składałam NIP-3 za syna, który też nie pracuje - nie skończył
    jeszcze 18-tu lat i jest uczniem. Żadnych pieczątek nikt ode mnie nie
    chciał. Nie widzę problemu, abyś złożył ten druk.
    Graszka
    P.S. Druk został przyjęty i NIP jest już przydzielony:).

  • 4. Data: 2007-08-02 15:45:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Michal Z." <i...@s...com.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Potrzebuje NIP, ale nie pracuje tylko studiuje.

    do czego?

  • 5. Data: 2007-08-02 15:45:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.twffd3kyipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Zaraz Ci napiszą, że skoro nie ma kto przybić w tym okienku pieczątki to
    > znaczy
    > że tylko wydaje Ci się że potrzbeujesz NIP :)
    > Poszukaj wątku "Ja uzyskać NIP dla nieletniego?" - był ostanio.

    właśnie napisałem.

  • 6. Data: 2007-08-02 15:46:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "GP" <g...@w...pl> wrote in message news:f8skjm$es0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ostatnio składałam NIP-3 za syna, który też nie pracuje - nie skończył
    > jeszcze 18-tu lat i jest uczniem. Żadnych pieczątek nikt ode mnie nie
    > chciał. Nie widzę problemu, abyś złożył ten druk.

    Problemu nie widziesz, bo ci US nie odmówił.
    Jakby ci odmówił to wówczas byś problem zobaczyła i jeszcze na dodatek US
    mialby rację.

  • 7. Data: 2007-08-02 15:58:54
    Od: zagloba <c...@w...cc>

    witek napisał(a):

    > do czego?

    No a weźmy taką sytuację: jest sobie student, który np. chce dorobić
    pisząc jakiś program komputerowy na umowę o dzieło . No i NIP jest
    potrzebny!
    Zresztą sam występowałem o nadanie NIPu jeszcze będąc studentem i nie
    pracując nigdzie etatowo. Wtedy nie było z tym problemów, ale to było
    ponad 10 lat temu.

  • 8. Data: 2007-08-02 16:45:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "zagloba" <c...@w...cc> wrote in message news:f8suvv$4f3$1@inews.gazeta.pl...

    > No a weźmy taką sytuację: jest sobie student, który np. chce dorobić
    > pisząc jakiś program komputerowy na umowę o dzieło . No i NIP jest
    > potrzebny!

    no przecież już pisałem.
    art 8 ustawy o NIP.
    O nip w przypadku podjęcia pracy, zlecenia czy umowy o dzieło, występuje się
    poprzez pracodawcę, zleceniodawce, ... itd.
    Pracodawca, ma obowiązek dostarczyć pracownikowi nieposiadającemu nip druk
    nip-3 do wypełnienia, ten ma go wypełnic i oddać a pracodawca ma go wysłać.
    W praktyce wyglada to tak, że masz sobie wziac druk nip-3, wpisac tam nazwe
    firmy poprosic pania sekretarke o koperte firmowa (juz zrezygnowalem z
    pieczatki! jak zerkniesz do archiwum to bedziesz wiedzial o co chodzi),
    wrzuci zakleic i wyslac lub dac sekretarce do wyslania.

    Druga praktyka jest rodem z totolotka. Bierzesz druk nip-3 i zanosisz do
    urzedu skarbowego.
    I teraz nastepuje rozpoczecie losowania, kule sa trzy
    a) dostaniesz nip
    b) pani cie wyrzuci na podstawie art 8 ustawy o nip i kaze ci isc do
    pracodawcy
    c) pani przyjmie wniosek, po czym wysle ci wezwanie w celu wyjasnienia po co
    jest nip potrzebny co moze troche potrwac Pamietaj, ze w tym momencie
    zlozenie drugiegowniosku o nadanie nip jest juz surowo karane. A pracodwca
    sie niezle wkurzy.

    odpowiedzią formalnie poprawną jest odpowiedź c), natomiast z godnie z
    prawdopodobienstwem wszystkie trzy odpowiedzi trafiaja sie rownie czesto.