  • 1. Data: 2002-01-31 08:47:53
    Temat: rozliczanie strat
    Od: "leszek" <l...@h...pl>

    Firma opodatkowana na zasadach ogolnych przez kolejne 4 lata ma strate.
    Poradzcie mi jak nalezy prawidlowo rozliczac te straty. Czy za wszystkie
    lata sie sumuja czy tez nie? Jak to powinno prawidlowo wygladac?
    TZ

  • 2. Data: 2002-01-31 17:51:04
    Temat: Re: rozliczanie strat
    Od: "Zbychu" <r...@f...pl>

    Najlepiej zamknij czym prędzej tą firmę.

  • 3. Data: 2002-01-31 22:34:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, Zbychu wrote:

    >+ Najlepiej zamknij czym prędzej tą firmę.

    AToSwojąDrogą... :]

> [...]
    >+ >Poradzcie mi jak nalezy prawidlowo rozliczac te straty. Czy za wszystkie
    >+ >lata sie sumuja czy tez nie? Jak to powinno prawidlowo wygladac?

    IMHO sprawa jest prosta: za każdy rok *osobno* straty możesz
    rozliczać według ustawy: czyli *nie* sumują się, nie pamiętam
    w którym roku była zmiana z 5 lat na 3 - niemniej część strat
    do odliczenia ci i tak przepadla (nawet jeśli byłoby wszystkie
    lata "po pięć" to sprzed 4 lat został ci tylko rok, a odliczyć
    możesz tylko 1/2).
    Czyli:
    - po pierwsze upewnij się jaki sposób rozliczania strat był
    4 lata temu (po 1/3 przez 3 lata czy "do 1/2" przez 5 lat,
    jak jest teraz)
    - jak dorobisz się majątku w tym roku ;) to sprzed 4 lat
    odliczasz do 1/2 tatej straty, sprzed 3 lat też max. 1/2
    itp.

    Jeśli się mylę to (mam nadzieję) ktoś mnie obtenteguje... :)
    (nie, nie sprawdzam w tej chwili w ustawach...)

    >+ >TZ

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-02-01 12:56:26
    Od: "niuska" <l...@w...pl>

    A jesli firma po raz pierwszy zamknela rok strata to teraz w PIT-36 tylko ja
    ujawniam a rozliczaniem zajme sie (o ile bedzie dochod) dopiero w PIT za rok
    2002. Dobrze rozumuje?
    Pozdrawiam
    Justyna

  • 5. Data: 2002-02-01 22:24:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, niuska wrote:

    >+ A jesli firma po raz pierwszy zamknela rok strata to teraz w PIT-36 tylko ja
    >+ ujawniam a rozliczaniem zajme sie (o ile bedzie dochod) dopiero w PIT za rok
    >+ 2002. Dobrze rozumuje?

    Dobrze. Nie możesz pokryć z innych dochodów, musi poleżeć i poczekać.

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd