  • 1. Data: 2006-03-13 17:33:40
    Temat: rozliczenie PIT a akcje
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Czy dochód od sprzedanych akcji nalezy uwzględnić w rocznym rozliczeniu PIT?
    Kto i wjaki sposób może sprawdzić czy w danym roku miałem i sprzedałem akcje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-13 18:03:44
    Temat: Re: rozliczenie PIT a akcje
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witaj

    > Czy dochód od sprzedanych akcji nalezy uwzględnić w rocznym rozliczeniu PIT?
    > Kto i wjaki sposób może sprawdzić czy w danym roku miałem i sprzedałem akcje?

    Kopia PIT 8c, który dostałeś z Domu Maklerskiego powędrowała do Twojego
    US. Obrót papierami wartościowymi rozliczasz na PIT 38. Jeśli masz zysk
    (różnica pomiędzy przychodem a kosztami) to wpłacasz pieniążki 19 %
    dochodu na konto Twojego US.
    Jeśli nie dostałeś PIT 8c a wiesz powinieneś dostać (czyli sprzedałeś
    jakąkolwiek akcje w 2005 roku) to reklamuj w swoim Domu Maklerskim.

    Osobno rozliczasz pit 36/37 z innych źródeł (niż giełdowe), czy wyjdzie
    nadpłata czy dopłata to już jest sprawa osobna i się nie wiąże z PIT 38.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-03-13 18:17:09
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Dzieki za szybki odzew.

    > US. Obrót papierami wartościowymi rozliczasz na PIT 38. Jeśli masz zysk
    > (różnica pomiędzy przychodem a kosztami) to wpłacasz pieniążki 19 %
    > dochodu na konto Twojego US.

    Ok, a jak wygląda sprawa jeżeli sa to akcje pracownicze, gdy w zasadzie nie
    poniosłem zadnych kosztów przy ich nabywaniu (przynajmniej nic o tym nie wiem).
    Czy cała kwota jaka otrzymam za akcje będzie traktowana jako mój dochód, czy
    wtedy muszę od tej kwoty zapłacić 19%. Jak wyglada sprawa z odliczeniem podatku
    od akcji jeżeli bym te akcje podarował/przepisał na bezrobotną zonę lub
    nieletnie dziecko (jeżeli cos takiego wogóle jest mozliwe). Nie ukrywam że
    zależałoby mi na jak najmniejszym zapłaceniu podatku od sprzedazy ww akcji.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-14 07:13:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gomez wrote:

> [...]
    > (przynajmniej nic o tym nie wiem). Czy cała kwota jaka otrzymam za
    > akcje będzie traktowana jako mój dochód, czy wtedy muszę od tej kwoty

    Tak, zapłacisz 19% od całej kwoty uzyskanej ze sprzedaży - drobne
    koszty (prowizja za sprzedaż, opłata za prowadzenie rachunku
    inwestycyjnego)

    > Jak wyglada sprawa z odliczeniem podatku od akcji jeżeli
    > bym te akcje podarował/przepisał na bezrobotną zonę lub nieletnie
    > dziecko (jeżeli cos takiego wogóle jest mozliwe).

    1. Podatek od darowizny.
    2. W tym momencia ta osoba ma akcje z kosztem nabycia 0 zł i płaci 19%
    w momencie sprzedaży.

  • 5. Data: 2006-03-14 16:50:33
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    ciach