  • 1. Data: 2006-03-13 13:18:06
    Temat: zwolnienie z podatku
    Od: "CrazyIvan" <d...@w...autograf.pl>

    Witam.
    Jakiś czas temu dostałem w spadku po dziadkach mieszkanie. Jako że nie
    posiadałem wcześniej własnego lokum zostałem zwolniony z podatku od spadku.
    musiałem się zobowiązać, że będę tam zamieszkiwał minimum 5 lat (rzecz miała
    miejsce 2 lata temu). W tym roku wraz z żoną kupiliśmy nowe mieszkanie. I
    teraz pytanie: Czy meldując się w nowym mieszkaniu z żoną (obecnie jesteśmy
    zameldowani w mieszkaniu po dziadkach) grozi nam konieczność zapłacenia
    podatku, z którego wcześniej zostałem zwolniony?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-13 14:21:32
    Temat: Re: zwolnienie z podatku
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    CrazyIvan wrote:
> [...]
    > musiałem się zobowiązać, że będę tam zamieszkiwał minimum 5 lat (rzecz miała
    Nie musiałeś. Mogłeś zapłacić podatek.

> [...]
    > zameldowani w mieszkaniu po dziadkach) grozi nam konieczność zapłacenia
    > podatku, z którego wcześniej zostałem zwolniony?

    Masz obowiązek mieszkać przez 5 lat.
    Zameldowanie się w nowym mieszkaniu jest argumentem do tego, że w starym
    już nie mieszkasz, a więc powstaje konieczność zapłaty podatku od darowizny.

    Można nie stracić ulgi jesli sprzedaż obdarowanego mieszkania
    uzaasadniona jest ważnymi względami rodzinnymi, powiększenie rodziny,
    przeprowadzka do innego miasta i za pieniądze ze sprzedaży kupi się inne
    mieszkanie i zrobi się to w ciągu 6 miesiecy od sprzedaży.
    Szkoda, że interesujesz się tym po fakcie, a nie przed kupnem nowego
    mieszkania.
    Jeżeli kupiłeś go nie tak dawno, to jest jeszcze szansa, że mógłbyś
    sprzedać stare mieszkanie i wymyślić jakieś uzasadnienie ważnych
    względów rodzinnych.
    jest orzeczenie chyba NS albo TK, mówiące ,że podatnik ma prawo kupić
    mieszkanie wcześniej a sprzedać później, bo inaczej zmuszałoby się go do
    spanai pod mostem między srzedazą starego a kupieniem nowego.