    From: "gomez" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie PIT a akcje
    Date: Mon, 13 Mar 2006 19:17:09 +0100

    Dzieki za szybki odzew.

    > US. Obrót papierami wartościowymi rozliczasz na PIT 38. Jeśli masz zysk
    > (różnica pomiędzy przychodem a kosztami) to wpłacasz pieniążki 19 %
    > dochodu na konto Twojego US.

    Ok, a jak wygląda sprawa jeżeli sa to akcje pracownicze, gdy w zasadzie nie
    poniosłem zadnych kosztów przy ich nabywaniu (przynajmniej nic o tym nie wiem).
    Czy cała kwota jaka otrzymam za akcje będzie traktowana jako mój dochód, czy
    wtedy muszę od tej kwoty zapłacić 19%. Jak wyglada sprawa z odliczeniem podatku
    od akcji jeżeli bym te akcje podarował/przepisał na bezrobotną zonę lub
    nieletnie dziecko (jeżeli cos takiego wogóle jest mozliwe). Nie ukrywam że
    zależałoby mi na jak najmniejszym zapłaceniu podatku od sprzedazy ww akcji.