  • 1. Data: 2004-01-26 12:05:25
    Temat: rozliczenie wspólne małżonków
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

    czy jeśli chcę rozliczyć się wspólnie z mężem musze wcześniej gdzieś to
    zgłosić?
    dotychczas rozliczałam się sama i nie wiem czy są jakieś warunki do
    rozliczania wspólnego małżonków?

  • 2. Data: 2004-01-26 12:07:40
    Temat: Re: rozliczenie wspólne małżonków
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karolina S napisał:

    > czy jeśli chcę rozliczyć się wspólnie z mężem musze wcześniej gdzieś to
    > zgłosić?
    > dotychczas rozliczałam się sama i nie wiem czy są jakieś warunki do
    > rozliczania wspólnego małżonków?

    Trzeba być cały rok (co do dnia) małżeństwem i mieć wspólnośc majątkową.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-26 15:57:43
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Trzeba być cały rok (co do dnia) małżeństwem i mieć wspólnośc majątkową.

    A przy skladaniu deklaracji rocznej (do 30 kwietnia), trzeba powiadomić
    (zwykłym pisemkiem) urząd skarbowy współmałżonka, do którego się nie
    składa PIT-ów. Niedawno pogonili moją żonę za niedopełnienie tego
    "obowiązku".

    Pozdrwm,

    latet

  • 4. Data: 2004-01-26 17:08:41
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Latet" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > (zwykłym pisemkiem) urząd skarbowy współmałżonka, do którego się nie
    > składa PIT-ów. Niedawno pogonili moją żonę za niedopełnienie tego

    A podali podstawę, bo mi się wydaje, że nie ma takiego obowiązku.
    Nazwę urzędu skarbowaego współmałzonka wpisuje się w pit i dalej to już jest
    biznes urzędów skarbowych w przekazywaniu sobie tych informacji.

  • 5. Data: 2004-01-26 17:27:37
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > biznes urzędów skarbowych w przekazywaniu sobie tych informacji.

    dlaczego urząd skarbowy współmałzonka trzeba powiadomić?
    a czy to nie ten sam urząd co żony? przecież w większości małżeństwa
    mieszkają razem. Nie rozumię problemu, możecie jaśniej wyjaśnić o co chodzi?

  • 6. Data: 2004-01-26 17:59:01
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Karolina S" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > a czy to nie ten sam urząd co żony? przecież w większości małżeństwa
    > mieszkają razem. Nie rozumię problemu, możecie jaśniej wyjaśnić o co

    Tak.
    Jak się ktoś nie przemelduje i cały czas używa adresu starego miejsca
    zamieszkania, to wówczas cały czas wisi w starym urzędzie skarbowym np na
    drugim końcu Polski.
    To się nazywa niedopełnienie obowiązku meldunkowego, ale pit trzeba wysłać
    właśnie na ten drugi koniec Polski.

  • 7. Data: 2004-01-26 21:32:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, poilkj wrote:
    [...]
    >+ Tak.
    >+ Jak się ktoś nie przemelduje i cały czas używa adresu starego miejsca
    >+ zamieszkania,

    Wrrr....
    Adres ZAMIESZKANIA i adres ZAMELDOWANIA to dwa RÓŻNE adresy, jak
    nazwa wskazuje :)
    PIT wysyła się na adres ZAMIESZKANIA podany urzędowi skarbowemu.
    Nawet jeśli jest inny niż adres zameldowania !

    >+ to wówczas cały czas wisi w starym urzędzie skarbowym np na
    >+ drugim końcu Polski.
    >+ To się nazywa niedopełnienie obowiązku meldunkowego,

    ...zgoda...

    >+ ale pit trzeba wysłać
    >+ właśnie na ten drugi koniec Polski.

    ...nieprawda. Trzeba było zgłosić USowi inny adres zamieszkania.
    AFAIK oczywiście !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-01-27 08:27:48
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    jest
    > biznes urzędów skarbowych w przekazywaniu sobie tych informacji.

    Moze i nie ma obowiazku, moze to i biznes US,
    ale jak sie dostaje od US polecony z pogróżkami
    za niedopołnienie psiego obowiązku złożenia zeznania rocznego,
    to na drugi rok się im grzecznie odpowiedni świstek z wyjaśnieniem
    wyśle, żeby się nie rzucali.

    latet

  • 9. Data: 2004-01-27 08:30:20
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > a czy to nie ten sam urząd co żony? przecież w większości małżeństwa
    > mieszkają razem. Nie rozumię problemu, możecie jaśniej wyjaśnić o co

    Bo to jest calkiem inny urząd skarbowy, w innym mieście.
    Moje małzeństwo mieszka razem, ale adresy zameldowania
    są rózne (wiem Gotfryd, wiem :-) i będą różne tak długo, jak się da.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 10. Data: 2004-01-27 11:25:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > za niedopołnienie psiego obowiązku złożenia zeznania rocznego,
    > to na drugi rok się im grzecznie odpowiedni świstek z wyjaśnieniem

    Nie wierze, ze dostaliscie list z pogrozkami...

    Natomiast jesli milaPani z US grzecznie pyta dlaczego ine zostalozlozone
    zeznanie i przy okazji zawiadaia jakie sa konsekwencje niezlozenia,
    to przeciez niejest pogrozka.

    Boguslaw